افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید متانول

مقدمه

در این مقاله سعی بر این شده است تا شما را با علل افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید متانول آشنا کنیم. شرکت متانول ایران جزو بزرگترین و معتبرترین عرضه کنندگان مواد شیمیایی از جمله متانول ۹۹/۹۹ درصد می باشد. که با دارا بودن شعبات متعدد در سطح کشور فروش متانول 99/99 درصد برای مشتریان را انجام می دهد. شرکت ما دارای سابقه ایدرخشان در زمینه عرضه متانول متانول می باشد.

و توانسته در همکاری با شرکت کربنات ایران ، نمایندگی های شرکت های زاگرس ، کاوه و شیراز را اخذ نماید. این مجموعه به دلیل دارا بودن ظرفیت های ویژه و داشتن انبارهای مختلف در سطح کشور اقدام‌ به عرضه متانول با نازلترین قیمت موجود در بازار می نماید. هدف از ارائه این مطلب بررسی روند افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید متانول می ‌باشد.

متانول جزو یکی از مهم‌ترین مواد در صنایع شیمیایی بوده و به عنوان پیش ماده دیگر مواد شیمیایی استفاده می  شود. استفاده از آن در صنایع مختلف این محصول را به‌عنوان یک کالای استراتژیک مطرح نموده است. بیشترین کاربرد متانول به عنوان حلال شیمیایی برای تهیه و تولید جوهر ، رزین ، چسب و رنگ در صنایع شیمیایی و حلال آزمایشگاهی می باشد.

و مصرف متانول به دلیل افزایش تولید و صادارت جوهر ، رزین ، چسب و رنگ به شکل قابل توجهی زیاد شده است. با توجه به افزایش تولید چسب ، رنگ و رزین در صنایع شیمیایی و رشد نرخ صادرات این محصول در کشور تقاضا برای خرید متانول ۹۹/۹۹ درصد بالا رفته است. این دو عامل در کنار یکدیگر باعث عدم پاسخگویی تولید متانول در کشور و ایجاد مشکل در تولید داخلی و صادرات شده است.

به همین دلیل شرکت های تولید کننده متانول برای حل کردن این مشکل برنامه های ویژه ای از جمله افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید متانول را پیش بینی کرده اند. افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید متانول می تواند. باعث افزایش ظرفیت تولید متانول شده و نیاز بازار را پاسخگو باشد.

دلایل افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید متانول

متانول جزو یکی از مهم ترین و کاربردی ترین ترکیبات شیمیایی در صنایع می باشد. و در این بخش میخواهیم عوامل موثر در افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید متانول را بررسی کنیم. یکی از مهم ترین کاربردهای متانول به عنوان حلال شیمیایی برای تهیه و تولید ضدیخ ، جوهر ، رزین ، چسب و رنگ در صنایع می باشد. با توجه به تقاضای زیاد این محصولات در بازار تولید آنها نیز در کشور زیاد تر شده و تقاضا برای متانول نیز بالا رفته است.

همچنین متانول یک ماده کاربردی در ساخت ضدیخ ها می باشد. و در فصول سرد سال به دلیل افزایش تقاضا برای استفاده از ضد یخ ها ، استفاده از متانول زیادتر شده و در پی آن می بایست تولید متانول در کارخانجات تولید کننده افزایش یابد. که بهترین روش برای حل کمبو متانول در بازار ، افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید متانول است. از متانول در جهان برای کاربردهای مرتبط با سوخت نیز استفاده می شود.

برای مثال در فرآیندهای کاهش آلودگی های زیست محیطی نیز از این محصول استفاده می شود. بدین صورت که می توان از افزودنی های الکلی و اتری برای ترکیب با بنزین استفاده کرد. که مهم ترین افزودنی الکلی ، متانول و اتانول می باشند. با توجه به اینکه الکل ها سوخت هایی هستند که منشا آنها نفت خام نیست. و به خاطر وجود اکسیژن در ساختار خود می توانند در کاهش آلودگی زیست محیطی کمک کنند.

گزینه مناسبی برای افزودن به بنزین و سوخت های فسیلی هستند. در برخی از فصول سال نیاز به سوخت افزایش می یابد. که به طبع آن باید تولید متانول توسط کارخانجات افزایش یابد. ظرفیت خطوط تولید متانول توسط کارخانجات تولید کننده پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان نمی باشد. و با توجه به موارد اشاره شده باید میزان ظرفیت تولید متانول افزایش یابد.

تا هیچ گونه مشکل و کمبودی در بازار برای مصرف کنندگان و جود نداشته باشد. کارخانجات تولید کننده متانول باید برنامه های ویژه ای را برای حل این مشکل در نظر بگیرند. تا مشکل ایجاد شده را برظرف نمایند. که افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید متانول یکی از بهترین روش های پیشنهادی میباشد. انتظار می رود تا با افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید متانول ، مشکل عرضه و تقاضا در این مقطع زمانی رفع گردد.

 

افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید متانول

افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید متانول

 

انواع متانول 99/99 درصد  قابل ارائه توسط شرکت متانول ایران

 

 

انواع متانول 99/99 درصد

قابل ارائه توسط شرکت

متانول ایران

متانول 99/99 درصد شیراز

متانول 99/99 درصد کاوه

متانول 99/99 درصد زاگرس

 

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

تاثیر افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید متانول بر تولید داخلی

به دلیل اینکه متانول جزو یکی از مهم ترین و کاربردی ترین ترکیبات در صنایع بزرگ و کوچک می باشد. لذا باید خطوط تولید کارخانجات تولیدکننده متانول به صورت مداوم در حال فعالیت باشند. و هیچ گونه کمبودی از این ترکیب در بازار مصرفی وجود نداشته باشد. ولی با وجود فعالیت مستمر کارخانجات تولید کننده متانول باز هم به خاطر دلایل اشاره شده و افزایش تقاضا برای این محصول ، عرضه آن با مشکل مواجه می شود.

که برای حل این مشکل و کاهش التهاب به وجود آمده در بازار ، نیاز به افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید متانول توسط تولید کنندگان می باشد. یکی از مشکلاتی که کمبود متانول در بازار می تواند باعث به وجود آمدن آن شود. افزایش قیمت این محصول است که در پی افزایش قیمت متانول ، محصولات مرتبط به این محصول نیز قیمتشان افزایش خواهد یافت.

که می توان با افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید متانول به تدریج قیمت این محصول را به حد نرمال رساند. و در پی آن قیمت محصولات مرتبط به متانول نیز کاهش می بابد. در نتیجه با اجرا شدن برنامه افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید متانول ، مشکل افزایش قیمت متانول به روال عادی خود برگشته و از التهاب بازار کاسته می شود. از مشکلات دیگری که در پی کمبود متانول در بازار ایجاد می شود.

این است که کارخانجات و تولیدکنندگانی که از این محصول به عنوان ماده اولیه ی استفاده می کنند. خطوط تولیدشان دچار مشکل شده و ظرفیت خطوط تولیدشان کاهش یافته و یا به صورت موقت متوقف می شود. که اجرایی کردن افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید متانول می تواند. به حل این مشکل کمک شایانی نماید.

با افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید متانول ، تولید و عرضه متانول افزایش یافته و کمبودی از این محصول در بازار احساس نمی شود. و در پی آن کارخانجات و تولید کنندگان با تهیه  این محصول میتوانند خطوط تولید خود را به حالت قبلی برگردانند. و واحدهای تعطیی را مجددا راه اندازی نمایند. که این روند باعث افزایش تولید کارخانجات داخلی می شود.

 

 

 

فروش متانول 99/99 درصد

فروش متانول 99/99 درصد

 

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/