افزایش 14 درصدی آمار تولید متانول

مقدمه

در مطلب می خواهیم به بررسی عوامل افزایش 14 درصدی آمار تولید متانول بپردازیم. متانول یکی از سه محصول بسیار مهم صنایع شیمیایی در دنیا بوده و مواد بسیاری از آن مشتق می ‌شود. متانول در صنعت برای ساخت انواع چسب ‌های صنعتی ، انواع حلال ‌ها و ضد یخ ، تولید انواع پلاستیک و انواع ظروف و تجهیزات آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد.

در کشور ما چهار مجتمع پتروشیمی به نام ‌های فناوران ، زاگرس ، شیراز و کاوه این محصول را به صورت انبوه و فراوان تولید می‌کنند. به گونه‌ای که ایران به عنوان یکی از قطب ‌های تولید متانول در منطقه شناخته می ‌شود. دومین رقم بزرگ صادراتی ایران از نظر ارزش ، متانول است. تقاضای متانول در جهان رو به افزایش است. و ایران نیز سهم قابل توجهی در این بازار دارد. و هر سال ظرفیت تولید آن در کشور افزایش می ‌یابد.

افزایش میزان تقاضا برای خرید متانول در ماه‌های پایانی سال رو به افزایش می باشد. از این رو باید میزان تولید متانول افزایش یابد. به همین دلیل است که شاهد افزایش 14 درصدی آمار تولید متانول در ماه های اخیر می ‌باشیم.

شرکت متانول ایران در راستای تحقق افزایش 14 درصدی آمار تولید متانول وارد عمل شده و این محصول و ماده اولیه را به صورت مستمر و مداوم در اختیار مصرف کنندگان قرار می ‌دهد. و با همکاری شرکت آب اکسیژنه ایران ، شرکت کربنات ایران و شرکت استیک ایران در زمینه تامین و فروش متانول 99/99 درصد و سایر مواد اولیه شیمیایی در سطح کشور فعالیت می نماید.

این مجموعه همواره در زمان ‌های کمبود نیز در کنار صنایع و مصرف کنندگان بوده و آنها را در جهت تهیه و تامین مواد اولیه یاری نموده است.  این شرکت دارای انبارهای گسترده و وسیعی در سطح کشور بوده که تمام محصولات خود را در آن انبار نموده و در صورت نیاز به بازار مصرفی عرضه می ‌نماید.

خرید و فروش از این مجموعه بسیار راحت و آسان می ‌باشد. چرا که این شرکت دارای امکانات پیشرفته حمل و نقلی بوده و شعبات گسترده ‌ای را در سطح کشور از جمله شهر تهران و تبریز دایر نموده است.

 

عوامل تاثیرگذار در افزایش 14 درصدی آمار تولید متانول

در این مطلب عواملی را که در افزایش 14 درصدی آمار تولید متانول تاثیرگذار می‌ باشند را بیان خواهیم کرد. از جمله عواملی که کارخانجات و تولید کنندگان را مجبور به افزایش 14 درصدی آمار تولید متانول می‌کند. می‌ توان به افزایش تقاضا اشاره کرد. از آن جایی که متانول به عنوان ماده اولیه در اکثر صنایع کلان کشور استفاده می‌ شود.

تهیه و تامین این ماده جزو اولویت‌ ها بوده و باید در اسرع وقت تهیه و تامین گردد. تا خطوط تولید صنایع و تولید کنندگان دچار مشکل نشوند. در ماه‌ های پایانی سال میزان تقاضا برای خرید متانول از طرف صنایع و تولید کنندگان رو به افزایش بوده است. و میزان تولید فعلی نمی ‌تواند این مقدار از حجم نیاز را برطرف کند.

از این رو باید میزان تولید متانول افزایش یابد. با بررسی اطلاعات آماری متوجه خواهیم شد که افزایش 14 درصدی آمار تولید متانول می تواند کمبود فعلی را جبران کند. عامل بعدی موثر در افزایش 14 درصدی آمار تولید متانول ، کاهش میزان تولید این ماده در برخی از ماه های سال می ‌باشد.

در ماه‌های پایانی سال به دلیل سردی هوا و افزایش میزان مصرف سوخت ، کارخانجات و تولید کنندگان با کمبود سوخت مواجه شده در نتیجه میزان تولید خود را کاهش داده و یا به تعطیلی کشیده می ‌شوند. که این کمبود انرژی می‌تواند یکی از دلایل اصلی برای کاهش تولید متانول باشد. در نتیجه باید دولت تدابیری را اتخاذ کند تا این تولید کنندگان بتوانند میزان تولید خود را به حالت عادی برگردانده و افزایش 14 درصدی آمار تولید متانول را داشته باشند.

با توجه به نقش کلیدی و زیربنایی صنایع شیمیایی ، توسعه و حمایت همه جانبه دولت از این صنعت ، الزامی برای رشد و توسعه پایداری اقتصادی کشور خواهد بود. با افزایش میزان تولید متانول ، شاهد رفع نسبی مشکلات مرتبط با تولید کنندگان داخلی و صادرات این محصول خواهیم بود. در نتیجه علاوه بر تامین نیازهای داخلی میزان صادرات نیز می‌تواند افزایش یابد.

 

افزایش 14 درصدی آمار تولید متانول

افزایش 14 درصدی آمار تولید متانول

 

انواع متانول 99/99 درصد  قابل ارائه توسط شرکت متانول ایران

 

 

انواع متانول 99/99 درصد

قابل ارائه توسط شرکت

متانول ایران

متانول 99/99 درصد شیراز

متانول 99/99 درصد کاوه

متانول 99/99 درصد زاگرس

 

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

 

پیامدهای اقتصادی افزایش 14 درصدی آمار تولید متانول

در این بخش نیز  پیامدهای اقتصادی افزایش 14 درصدی آمار تولید متانول را بررسی خواهیم کرد. بر اساس آمارها تولید متانول در سطح جهان معادل ۷۹ میلیون تن است. که از این مقدار حدود ۵.۵ میلیون تن آن مربوط به ایران است. طبق اطلاعات آماری به دست آمده با بررسی افزایش 14 درصدی آمار تولید متانول ، شاهد رشد تولید ناخالصی و رشد اقتصادی در کشور خواهیم بود.

متانول به عنوان ماده اولیه در خطوط تولید بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گرفته و میزان مصرف آن وسیع و گسترده می ‌باشد. از این رو هرگونه کاهش یا افزایشی در میزان تولید آن می‌تواند تاثیر بسزایی را در رشد آماری‌ها تولید داخلی و اقتصادی داشته باشد. در نتیجه توجه به تولید و عرضه متانول باید یکی از اولویت ‌های مهم کارخانجات و تولید کنندگان باشد.

کاهش میزان تولید متانول در ماه ‌های پایانی سال می‌تواند بر روی تولید محصولات مرتبط نیز تاثیر گذاشته و رشد اقتصادی کشور را دچار مشکل کند. از این رو باید کارخانجات و تولید کنندگان در جهت تولید این ماده وارد عمل شده و نسبت به افزایش تولید آن اقدام نمایند.

خوشبختانه دولت با اتخاذ سیاست‌های ویژه و برنامه‌ریزی‌های اصولی توانسته است. در افزایش میزان تولید این ماده به تولید کنندگان کمک نماید. و سبب رونق تولید شاخص ‌های اقتصادی شود. بر اساس داده‌ های آماری در طی 6 ماهه اول سال ، شاخص ‌های تولیدی و اقتصادی در حدود ۰.۰۴ نزول داشته ‌اند.

اما با افزایش آمار تولید متانول این آمار ، رشدی در حدود ۰.۰۲ درصدی را شاهد خواهیم بود. که این روند موجب افزایش اشتغال زایی ، صرفه‌جویی ارزی و ارزآوری ، حضور در بازار رقابتی ، افزایش میزان صادرات و سایر موارد دیگر خواهد شد.

 

 

فروش متانول 99/99 درصد

فروش متانول 99/99 درصد

 

 

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/