افزایش 20 درصدی عرضه متانول

مقدمه

شرکت متانول ایران جزو بزرگترین تامین کنندگان محصولات شیمیایی از جمله متانول می باشد. متانول یک ماده کاربردی در بخشهای مختلف صنایع بوده و دارای مصارف گوناگون می باشد. از این رو تهیه و فروش متانول از اهداف شرکت متانول ایران می باشد. این مجموعه سعی بر این دارد تا متانول را از برندهای معتبری چون متانول زاگرس ،کاوه و شیراز در کنار سایر مواد اولیه شیمیایی با همکاری شرکت کربنات ایران تهیه و تامین نماید.

و به صورت مداوم و مستمر  به بازار عرضه نماید. عرضه این محصول توسط این مجموعه به صورت خرده و عمده با مناسب ترین قیمت صورت می گیرد. جهت دسترسی راحت خریداران به محصول مورد نظرشان ، شرکت متانول ایران شعباتی را به صورت گسترده در سطح شهر ایجاد کرده است. و برای جلوگیری از ایجاد کمبود در بازار انبارهای خود را به صورت مداوم و مستمر از این محصول موجود می نماید.

افزایش مصرف متانول در سه ماهه سال جاری سبب شده است. تا شرکتهای عرضه کننده این محصول در صدد افزایش 20 درصدی عرضه متانول باشند. و جهت تامین مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان و افزایش محصولات تولیدی اقدام به افزایش 20 درصدی عرضه متانول نمایند. در ۳ ماهه آخر سال جاری میزان صادرات و عرضه محصولات مرتبط با متانول روند صعودی را طی کرده که این مسئله باعث شده ‌است.

تقاضای تولیدکنندگان برای خرید متانول به‌ عنوان ماده اولیه خطوط تولیدی مرتبط با متانول افزایش یابد. به ‌همین علت میزان عرضه و تقاضا با مشکل روبرو شده و تولیدکنندگان را بر آن واداشته تا تدابیر لازم را برای حل این مشکل اتخاذ نمایند. برای حل این مشکل شرکت متانول ایران با همکاری شرکت‌های دیگر سعی بر افزایش 20 درصدی عرضه متانول نموده است.

تا بتوانند در راستای تأمین نیاز تولیدکنندگان گامی تاثیر گذار بردارند. طبق محاسبات آماری افزایش 20 درصدی عرضه متانول می‌تواند مشکل کمبود متانول در بازار را برطرف کرده و نیاز تأمین‌کنندگان را به‌ صورت کامل برطرف نماید. با افزایش 20 درصدی عرضه متانول تولیدکنندگان و کارخانجات می‌توانند. به‌راحتی به متانول دسترسی پیدا کرده و اقدام به افزایش ظرفیت خطوط تولید نمایند.

دلایل افزایش 20 درصدی عرضه متانول

در این بخش به بررسی دلایل در این بخش به بررسی دلایل افزایش ۲۰ درصدی عرضه متانول در ۳ ماهه آخر سال جاری خواهیم پرداخت. متانول به عنوان ماده اولیه شیمیایی که در خطوط تولید صنایع بزرگ و کوچک کشور مورد استفاده قرار می گیرد. دارای کاربردهای گوناگونی بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است. میزان استفاده از این محصول طبق بررسی های انجام شده به صورت گسترده و وسیع بوده از این رو تهیه و تامین آن ، اولویت تامین کنددگان می باشد.

گستردگی و وسعت صنایعی که از متانول به عنوان ماده اولیه استفاده می‌ کنند. به قدری می‌باشد که می‌توان گفت میزان زیادی از متانول تولیدی را به خود اختصاص می‌دهند. در حدود چند سال اخیر صنایع مربوطه کیفیت و میزان تولید خود را به اندازه‌ای بالا برده ‌اند. که می‌توانند وارد رقابت با تولیدکنندگان دیگر شوند. ازاین ‌رو این مسئله ، مسئله‌ بسیار مهمی برای اقتصاد کشور بوده و باعث رشد شاخص اقتصادی کشور می‌شود.

افزایش کیفیت محصولات تولیدی و رضایتمندی مشتریان باعث ایجاد فرصت ‌های مناسب برای تولید کنندگان داخلی در بازار جهانی شده است. لذا می‌توانند با کسب مشتری از بازارهای خارجی ظرفیت تولید کارخانجات خود را افزایش دهند. افزایش ظرفیت تولید نیازمند تأمین مواد اولیه به ‌صورت مداوم و مستمر می ‌باشد. تا بتوانند سفارش مشتریان را در موعد مقرر تأمین نمایند.

ولی میزان تولید فعلی متانول در ۴ ماهه آخر سال جاری جوابگوی نیاز داخلی نمی باشد. پس باید برای این مشکل چاره ‌ای اندیشیده شود. که افزایش 20 درصدی عرضه متانول توسط تولید کنندگان و تأمین کنندگان یکی از این راهکارها می ‌باشد. در ۳ ماهه آخر سال جاری شاهد افزایش تقاضای متانول از سوی خریداران و مصرف‌کنندگان می ‌باشیم.

که ظرفیت تولید فعلی پاسخ‌گوی این‌ همه تقاضا نمی ‌باشد. پس برای رفع نیاز بازار ، افزایش 20 درصدی عرضه متانول با همکاری تولید کنندگان و تأمین کنندگان این محصول مؤثر می ‌باشد. با افزایش 20 درصدی عرضه متانول ازسوی تولید کنندگان و تأمین کنندگان ، مشکل کمبود این محصول در بازار حل شده و صنایع مربوطه می ‌توانند.. اقدام به افزایش ظرفیت خطوط تولید خود نمایند.

 

افزایش 20 درصدی عرضه متانول

افزایش 20 درصدی عرضه متانول

 

انواع متانول 99/99 درصد  قابل ارائه توسط شرکت متانول ایران

 

 

انواع متانول 99/99 درصد

قابل ارائه توسط شرکت

متانول ایران

متانول 99/99 درصد شیراز

متانول 99/99 درصد کاوه

متانول 99/99 درصد زاگرس

 

 

 

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

 

نتایج مثبت افزایش 20 درصدی عرضه متانول

همان طور که در مطالب قبلی اشاره شده است. متانول به عنوان یک محصول کاربردی دارای تاثیر مثبتی در شاخص رشد اقتصادی کشور می باشد. و با تولید گسترده این محصول توسط تولیدکنندگان و به کار گیری آن در صنایع مربوطه میتوان شاهد رشد تولید داخلی و صادرات  شد. این محصول جزو مواد اولیه صنایع کلان کشور بوده و در صنایع مختلفی کاربرد دارد.

متانول هم از لحاظ مصرف و هم از لحاظ کاربرد در صنایع مختلف دارای تراز بالایی می باشد. و این عامل باعث شده است. تا تولیدکنندگان میزان ظرفیت خطوط تولید خود را نسبت به نیاز بازار تنظیم نمایند. افزایش مصرف گسترده و مستمر متانول در صنایع مربوطه بخصوص در فصول مشخصی از سال باعث شده تا تولید فعلی پاسخ گوی نیاز مصرف کنندگان نباشد.لذا برای جبران کمبود بازار باید افزایش 20 درصدی عرضه متانول در دستور کار قرار گیرد.

از مهم ترین کاربردهای متانول استفاده از آن به عنوان سوخت می باشد. که حدود ۴۵ درصد از متیلیک الکل جهان برای کارهای مرتبط با انرژی استفاده می ‌شود. بخصوص در چهار ماه آخر سال استفاده از متانول به عنوان سوخت افزایش می یابد. لذا افزایش تقاضا برای خرید متانول بالا خواهد رفت. که برای جبران این کمبود راه حل افزایش 20 درصدی عرضه متانول مناسب بوده و باید از سوی تولیدکنندگان و تامین کنندگان عملی شود.

تا صنایع مربوطه و مصرف کنندگان به دلیل افزایش ظرفیت تولید خود دچادر مشکل نشده و بتوانند بدون هیچ گونه کمبودی به تولید خود ادامه دهند. درنتیجه تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان می‌توانند با عملی کردن تدبیر افزایش 20 درصدی عرضه متانول ، مشکل و کمبود متانول در بازار را حل کرده و باعث افزایش ظرفیت تولید خطوط واحدهای صنعتی شوند. ازاین‌رو طبق آمارهای بدست آمده روند افزایشی متانول مشکل تأمین مواد اولیه مصرف‌کنندگان را به‌صورت کامل رفع خواهد نمود.

 

 

 

فروش متانول 99/99 درصد

فروش متانول 99/99 درصد

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/