تامین 40 درصدی کمبود متانول

مقدمه

هدف  از این مقاله بررسی روند تامین 40 درصدی کمبود متانول در 4 ماهه آخر سال جاری می باشد. شرکت متانول ایران به عنوان یکی از تامین کنندگان عمده انواع متانول شیراز ، کاوه و زاگرس در کشور فعالیت دارد. و با همکاری با شرکت آب اکسیژنه ایران ، شرکت کربنات ایران و شرکت استیک ایران ، در زمینه تامین انواع مواد اولیه شیمیاییمورد نیاز صنایع فعالیت می نماید. و در طی سال های اخیر به یکی از بزرگترین تامین کنندگان متانول در کشور بدل شده است.

شرکت متانول ایران با داشتن سابقه ای طولانی مدت در کنار امکانات حمل و نقلی پیشرفته ، اقدام به تامین و فروش متانول 99/99 درصد نموده است. و با دایر نمودن شعبات متعدد در شهرهای مختلف ، تامین و فروش این محصول را انجام می دهد. این مجموعه در همکاری با تولید کنندگان این محصول و با تامین به موقع و توزیع مناسب متانول موجب  تامین 40 درصدی کمبود متانول در اواخر سال جاری شده است.

تامین 40 درصدی کمبود متانول ، باعث رفع بسیاری از مشکلات اخیر به وجود آمده برای تولید کنندگان شده است. شرکت متانول ایران نیز با توزیع مستمر این محصول ، سهم ارزنده ای در روند تامین 40 درصدی کمبود متانول دارا می باشد. در 4 ماهه آخر سال جاری ، به وجود آمدن برخی مشکلات از نظر تامین گاز برای کارخانجات تولید کننده ، موجب کمبود این محصول در بازار شده است.

ولی این مجموعه با  اقدامات خود ، در کنار نشست های مکرر با تولید کنندگان متانول ، موجب افزایش 20 درصدی تولید این محصول گردیده است. به همین خاطر با این میزان از افزایش تولید ، شاهد افزایش عرضه متانول و جبران کسری این محصول در بازار خواهیم بود.

 

عوامل تاثیر گذار در تامین 40 درصدی کمبود متانول

حال به بحث و بررسی در مورد عوامل موثر در تامین 40 درصدی کمبود متانول خواهیم پرداخت. یکی از عامل های موثر در تامین 40 درصدی کمبود متانول ، عامل افزایش تقاضا از سمت خریداران می باشد. با توجه به قرار گرفتن در ماهای پایانی سال جاری ، میزان تقاضا برای خرید محصولات مرتبط با متانول رشد قابل ملاحظه ای نموده است.

و این موضوع باعث افزایش تقاضای چند برابری برای خرید متانول از سوی خریداران شده است. این افزایش تقاضا به حدی می باشد. که میزان تولید فعلی متانول ، جوابگوی آن نمی باشد. در نتیجه شاهد کمبود گسترده انواع متانول 99/99 درصد می باشیم. از سوی دیگر متانول به عنوان ماده اولیه در برخی از صنایع کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

و کمبود این محصول ، باعث توقف خط تولید صنایع مرتبط خواهد شد. بنابر این تولید کنندگان و تامین کنندگان این محصول جهت رفع کمبود تامین متانول ، می بایست ظرفیت تولید خود را افزایش دهند. تا با تامین 40 درصدی کمبود متانول ، مشکلات به وجود آمده برای صنایع و تولیدی های مصرف کننده رفع گردد.

در حال حاضر برای تولید کنندگان متانول ، افزایش ظرفیت تولید در کنار عرضه به موقع و مستمر این محصول ، بهترین گزینه در جهت تامین 40 درصدی کمبود متانول می باشد. شرکت متانول ایران نیز  با دایر نمودن شعبات متعدد در سراسر کشور ، گام مهمی در راستای تامین متانول در سراسر کشور برداشته است.

 

تامین 40 درصدی کمبود متانول

تامین 40 درصدی کمبود متانول

 

انواع متانول 99/99 درصد  قابل ارائه توسط شرکت متانول ایران

 

 

انواع متانول 99/99 درصد

قابل ارائه توسط شرکت

متانول ایران

متانول 99/99 درصد شیراز

متانول 99/99 درصد کاوه

متانول 99/99 درصد زاگرس

 

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

 

پیامدهای مثبت 40 درصدی کمبود متانول در بازار

با توجه به آمارهای موجود ، تامین 40 درصدی کمبود متانول پیامدهای مثبتی را به دنبال خواهد داشت. زیرا این محصول به عنوان ماده اولیه در خطوط تولید ، محصولات مرتبط به شکل وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد. و بخاطر وسعت ، مصرف متانول 99/99 درصد ، رشد میزان مصرف آن مقداری در حدود 52 هزار تن برآورد شده است.

با توجه به اینکه رشد مصرف متانول 99/99 درصد عدد قابل ملاحظه ای می باشد. لذا پیش بینی می شود با وضعیت موجود تولید متانول 99/99 درصد ، روند تامین این محصول در طی 4 ماهه آخر سال جاری دچار اختلال گردد. و چون متانول یک ماده اولیه حیاتی مورد نیاز در خطوط تولید صنایع مرتبط می باشد. کمبود آن در روند تولید کاملا مشهود خواهد بود. بر اساس محاسبات صورت گرفته میزان کمبود این محصول در حدود 40 درصد پیش بینی شده است.

که می بایست در جهت تامین مواد اولیه صنایع ، تامین 40 درصدی کمبود متانول به سریعترین شکل ممکن صورت بگیرد. البته ناگفته نماند که در این بین ، کارخانجات تولید کننده متانول نقشی تعیین کننده ای را بر عهده دارند. زیرا می بایست با اقدامات مورد نیاز مانند افزایش ظرفیت تولید ، تامین 40 درصدی کمبود متانول را انجام دهند.

در صورت همکاری تولید کننده ها در راستای تامین 40 درصدی کمبود متانول ، مشکل به وجود آمده در کوتاهترین زمان ممکن رفع خواهد شد. و با تامین متانول ، تولیدکننده ها روند تولید خود را طبق روال سابق ادامه خواهند داد. و در تامین سفارش خریداران دچار مشکل نخواهند شد.

 

فروش متانول 99/99 درصد

فروش متانول 99/99 درصد

 

 

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/