تولید ضدیخ با متانول 99/99 درصد

مقدمه

هدف از ارئه این مقاله بررسی نحوه تولید ضدیخ با متانول 99/99 درصد می باشد. با توجه تولید ضدیخ با متانول 99/99 درصد، متانول به عنوان یک ماده کاربردی در تولید انواع ضدیخ‌ ها به صورت گسترده و فراوان استفاده می‌ شود. این ماده برای کاهش نقطه انجماد محلول‌های آبی و افزایش نقطه جوش آنها مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

یکی از مهمترین ویژگی ‌های متانول ضد یخ بودن آن می ‌باشد. که تاثیرات ضد یخ بودن این نوع الکل در یخ زدن آب رادیاتور ماشین و آب مخصوص شستشوی شیشه ‌ها مشاهده می‌ شود. در فصول سرد سال تولید ضدیخ با متانول 99/99 درصد مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته و تقاضا برای خرید انواع ضدیخ افزایش می ‌یابد.

از این رو فروش متانول 99/99 درصد برای تولید ضدیخ با متانول 99/99 درصد به عنوان ماده اولیه برای تولید ضد یخ ‌ها ضروری می ‌باشد. به دلیل افزایش میزان تقاضا برای خرید ضدیخ ، شرکت متانول ایران متانول مورد نیاز صنایع را از شرکت‌های معتبری چون شیراز ، زاگرس و کارون تهیه تهیه نموده و به بازار عرضه می‌نماید.

شرکت متانول ایران با داشتن چندین سال سابقه با همکاری شرکت آب اکسیژنه ایران ، شرکت کربنات ایران و شرکت استیک ایران در زمینه تامین مواد اولیه شیمیایی فعالیت می نماید. و توانسته است به یکی از معتبرترین و مجرب ترین شرکت ‌های تامین مواد شیمیایی در سطح ایران تبدیل شود. و با اکثر شرکت ‌های تولید کننده متانول وارد همکاری شود.

فروش متانول ۹۹/۹۹ درصد در این شرکت به صورت عمده و خرده و در بسته ‌بندی‌های مختلف با رعایت تمام نکات ایمنی انجام می گیرد. یکی از مهمترین مزیت ‌های خرید از این شرکت نسبت به سایر شرکت‌ های دیگر وجود شعبات متعدد در کل کشور از جمله شهرهای تهران و تبریز می ‌باشد.

که سبب دسترسی راحت و آسان خریداران و مشتریان به محصولات شیمیایی شده است. .همچنین این شرکت امکانات حمل و نقل پیشرفت ه‌ای را برای مشتریان و خریداران در نظر گرفته تا محصول خریداری شده در سریع‌ ترین زمان ممکن به دستشان برسد.

بررسی نحوه تولید ضدیخ با متانول 99/99 درصد

حال در این بخش می خواهیم به بررسی نحوه تولید ضدیخ با متانول 99/99 درصد بپردازیم. ساده ترین سیال شناخته شده به عنوان خنک کننده سیستم های خودروهای سواری و سنگین ،آب می باشد. آب با گردش در اطراف موتور مقدار زیادی از گرمای ایجاد شده را جذب کرده و به بیرون موتور ماشین هدایت می کند.

آب به عنوان ارزانترین و ساده ترین سیال شناخته شده ولی استفاده از آن می تواند سبب زنگ زدگی در قطعات فلزی شده و در دماهای ۵ تا۶۰ درجه سانتی گراد قابل استفاده نمی باشد. برای حل این مشکل باید جایگزین مناسبی برای آب پیدا کرد تا بتواند عملکرد بهتری نسبت به آب داشته باشد.

استفاده از ترکیبات شیمیایی که  مخلوطی یکسانی از آب و ماده ضدیخ با فرمولاسیون شیمیایی خاص در آنها استفاده شده می تواند. گزینه مناسبی به عنوان خنک کننده برای خودروهای سنگین و سواری باشد. این ترکیبات شیمیایی که به نام های (ضدیخ ، ضد جوش ، ضدزنگ) شهرت یافته اند. میتوانند باعث بهبود عملکرد ماشین ها شوند.

بدین صورت باعث کم شدن دمای انجماد سیال تا کمتر از منفی ٣۵ درجه سانتیگراد شده و سبب افزایش نقطه جوش تا بیش از ١١٢ درجه سانتیگراد و نیز جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی موتور می شوند. مواد ضدیخ ترکیبات شیمیایی می باشند.

که در سیستم های خنک کننده و رادیاتورهای موتورهای احتراق داخلی باعث جریان داشتن مایع در درجات کم حرارتی و به منظور جلوگیری از خسارت ناشی از تشکیل یخ به کار گرفته می شوند. در تولید ضدیخ با متانول 99/99 درصد ، ماده ضدیخ ، سیالی است که از ترکیب یک سیال پایه به نام اتیلن گلیکول و مواد افزودنی به منظور جلوگیری از خوردگی ، کف نمودن ، بهبود کیفیت ، زنگ زدگی آب و رنگ تشکیل شده است.

 

 

تولید ضدیخ با متانول 99/99 درصد

 

 

انواع متانول 99/99 درصد  قابل ارائه توسط شرکت متانول ایران

 

 

انواع متانول 99/99 درصد

قابل ارائه توسط شرکت

متانول ایران

متانول 99/99 درصد شیراز

متانول 99/99 درصد کاوه

متانول 99/99 درصد زاگرس

 

 

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

 

فرآیند تولید ضدیخ با متانول 99/99 درصد

حال می خواهیم به بررسی فرآیند تولید ضدیخ با متانول 99/99 درصد بپردازیم. در تولید ضدیخ با متانول 99/99 درصد ، ابتدا مونو اتیلن گلیکول از مخزن ذخیره به وسیله پمپ به داخل مخزن اختلاط تزریق می گردد. و از واحد تصفیه آب ، مقداری آب به آن افزوده می شود. و همچنین مقداری مواد افزودنی به آن اضافه می گردد. و بعد از این مرحله به آن اندیکاتور اضافه می کنند.

سپس همزن را روشن نموده و برای مدت زمانی معین عمل اختلاط انجام می پذیرد. سپس بعد از انجام اختلاط ، مواد توسط دستگاه پرکن مکیده شده و در ظروف مناسب بسته بندی گردیده و برچسب زده می شود. و توسط کارگران در کارتن های مخصوص خود قرار می گیرد. در ساخت ضد یخ از ۴ مواد اولیه شیمیایی استفاده می شود. که می‎توانند دمای انجماد آب را به ۳۷- درجه سانتی‎گراد برسانند.

متانول :

مایعی سمی و با قابلیت اشتعال بالا است. متانول ، در مایع شوینده شیشه جلو خودرو و یخ ‎زدا به کار می ‎رود.

گلیسرول (گلیسیرین) :

ماده ‎ای غیرسمی است که دماهای بالاتری را نسبت به رقیبان خودش تحمل می ‎کند. گلیسرول اولین ضد یخی بود که در ماشین استفاده شد. این ترکیب به ضد یخ طبیعی نیز معروف است زیرا می‎توان آن را از محصولات حیوانی و گیاهی درست کرد.

اتیلن گلیکول :

از نظر کاربرد اتیلن گلیکول بهترین ضد یخ محسوب می ‎شود. دلیل آن هم این است که هم در گرما سبب خنک ‌شدن موتور شده و در سرما نیز از یخ ‌زدن آن جلوگیری می نماید. و با قطعات موتور سازگاری بیشتری دارد.

پروپیلن گلیکول :

این ماده باید به مقادیر زیاد استفاده شود تا عملکردی مانند اتیلن گلیکول داشته باشد. برخی مواد افزودنی مانند فسفات ‎ها و سیلیکات‎ ها نیز در ضد یخ ریخته می ‎شوند. دلیل آن نیز ، حفاظت از رادیات در مقابل خوردگی و رشد مواد بیولوژیکی است.

آشنایی با خواص و کاربرد ضد یخ ها در فرآیند بررسی تولید ضدیخ با متانول 99/99 درصد

در این قسمت می خواهیم به آشنایی با خواص و کاربرد ضد یخ ها در فرآیند بررسی تولید ضدیخ با متانول 99/99 درصد بپردازیم. ضد یخ ماشین ، یکی از مهمترین ‌عناصر سیستم خنک‌ کننده موتور خودرو است. که نقش مهمی در عملکرد صحیح و ایمنی خودرو دارد.

ضد یخ مایعی می باشد که باعث کاهش نقطه انجماد و افزایش نقطه جوش مایعات ، به شکل چشمگیری می شود. و از ترک خوردن محفظه ها و لوله های دارای آب جلوگیری می نماید. این مایع که در سیستم خنک کننده موتورهای ماشین های سنگین و سواری در جریان است. وظیفه خنک کردن موتور را برعهده دارد.

در تولید ضدیخ با متانول 99/99 درصد باید دانست که ترکیب ضدیخ با آب کاربرد این ماده را دو چندان می کند. به طور کلی ، اگر این محصول به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرد. قابلیت آن در محافظت از موتور در برابر انجماد و توزیع گرما در سیستم خنک کننده بسیار اندک می باشد. از این رو توصیه می شود از این فرآورده به صورت ترکیبی استفاده شود.

ضد یخ از ترکیب برخی مواد به وجود آمده است که عبارتند از:

اتیلن گلایکول

پروپیلن گلیکول

متانول

ضد یخ ها دارای برخی مواد افزودنی هم چون سدیم مولیبدات ، دی سدیم فسفات ، سدیم سیلیکات ، دناتونیوم بنزوات و دکسترین می باشند. که بر ارتقای کیفیت آن نقش بسیار موثری ایفا می کند. در تولید ضدیخ با متانول 99/99 درصد نیز از برخی از این مواد استفاده می شود.

 

انواع ضد یخ

ضد یخ های روغنی:

این نوع فراورده از رایج ترین و پرکاربردترین نوع محصولات است که کیفیت آنها نسبت به دیگر انواع این محصول بیشتر است.

ضد یخ های الکلی:

این محصول متشکل از برخی مواد آلی است که در کاهش نقطه انجماد موتورهای خنک کننده تاثیر فوق العاده ای دارد.

 

کاربرد ضد یخ ها

پیشگیری از یخ زدگی و انجماد مایع درون موتور در هوای سرد

با آمدن فصل زمستان و کاهش دما شاهد انجماد آب در سیستم خنک کننده خواهیم بود که برای جلوگیری از یخ زدگی از ضد یخ های مناسب استفاده می شود. تا از بروز هر گونه آسیب به موتور خودرو جلوگیری شود.

پیشگیری از جوش آمدن مایع درون رادیاتور و موتور خودرو در فصل تابستان و هوای گرم

با آمدن فصل تابستان و افزایش دمای هوا امکان به جوش آمدن آب مخزن سیستم خنک کننده وجود دارد که استفاده از ضد یخ از بروز این چنین مشکلی جلوگیری کرده و باعث کنترل دمای موتور می شود. و از بروز آسیبهای احتمالی جلوگیری می کند.

جلوگیری از فرسوده شدن قطعات موتور

جلوگیری از بروز اکسیداسیون متریال داخلی  و افزایش طول عمر قطعات (اکسید‌های پیشین را نیز در خود حل کرده و با تخلیه آب رادیاتور به صورت منظم در بازه‌های زمانی مشخص ، سیستم خنک‌کاری را تمیز و سالم نگه‌ دارد).

پیشگیری از خوردگی و اکسید شدن قطعات فلزی موتور

ضد یخ دارای مواد ضد خوردگی میباشد و سبب بهبود عملکرد موتور و رادیاتور ماشین می شود.

جلوگیری از الکترولیز مایع خنک‌کننده

ضدیخ از الکترولیز مایع خنک کننده ماشین جلوگیری کرده و از افت کارایی آن جلوگیری میکند.

 

 

فروش متانول 99/99 درصد

فروش متانول 99/99 درصد

 

 

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/