تولید مواد پلاستیکی با متانول 99/99 درصد

مقدمه

در این مقاله به بررسی روند تولید مواد پلاستیکی با متانول 99/99 درصد بپردازیم. متانول از خانواده الکل ‌ها بوده و جزو پنج محصول برتر در صنایع شیمیایی می ‌باشد. از متانول و مشتقات آن استفاده‌ های زیادی در صنایع مختلف می شود. متانول در اکثر لوازمی که در طول روز از آنها استفاده می‌ کنیم. مانند بطری‌های آب معدنی ، لباس‌های پشمی و وسایل ماشینی وجود دارد.

در واقع یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده بسیاری از وسایل مصرفی ما این ماده است. متانول به عنوان یک ماده واسطه اولیه برای تهیه و تولید پلاستیک ، انواع پارچه و الیاف نقش بسیار مهمی دارد.  در تولید مواد پلاستیکی با متانول 99/99 درصد ، اسید ترفتالیک با متانول مخلوط می شود تا دی متیل ترفتالات و آب به دست آید. دی متیل ترفتالات نیز یک ترکیب شیمیایی است که به عنوان یک ماده اولیه در تولید پلیمرها و نخ‌ های پلی استر مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت متانول ایران با داشتن چندین سال در زمینه فروش متانول 99/99 درصد توانسته است. نمایندگی شرکتهای زاگرس ، شیراز و کاوه را اخذ نموده و متانول مورد نیاز صنایع داخلی را به بازار عرضه نماید. با توجه به تولید مواد پلاستیکی با متانول 99/99 درصد ، در طی چند سال اخیر ، تولیدکنندگان میزان ظرفیت تولید خود را افزایش داده اند.

و این شرکت در راستای تهیه و تامین مستمر و مداوم متانول وارد عمل شده و تمامی انبارهای خود را از این محصول موجود نموده است. این مجموعه با همکاری شرکت آب اکسیژنه ایران ، شرکت استیک ایران و شرکت کربنات ایران در زمینه تامین متانول و سایر مواد اولیه شیمیایی فعالیت می نماید. و جهت خرید آسان این محصول ، شعبات گسترده ای را در سطح کشور تاسیس نموده است.

با توجه به تولید مواد پلاستیکی با متانول 99/99 درصد ، تولیدکنندگان و کارخانجاتمی توانند. مواد اولیه مورد نیاز خود را از این شرکت تهیه و تامین می نمایند. محصولات موجود در این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار بوده و دارای قیمتی مناسب هستند که این مسئله موجب افزایش خریداران داخلی و خارجی شده است.

 

بررسی نحوه تولید مواد پلاستیکی با متانول 99/99 درصد

حال در این بخش می خواهیم به بررسی نحوه تولید مواد پلاستیکی با متانول 99/99 درصد بپردازیم. تولید مواد پلاستیکی با متانول 99/99 درصد ، نظیر تولید بطری ‌های پت از اهمیت بالایی در صنعت پلاستیک سازی برخوردار می باشد. که در ادامه روش تولید مواد پلاستیکی با متانول 99/99 درصد توضیح داده خواهد شد.

بطری ‌های پت به دلیل داشتن وزن کم و دوام بالا در روزندگی روزمره مردم  مورد استفاده قرار می گیرند. و استفاده از آن ها به صورت روز افزون در حال افزایش می‌ باشد. این بطری ها یک منبع ذخیره برای انواع نوشیدنی ‌ها ، مانند آب آشامیدنی ، نوشیدنی‌ های گازدار و مواد غذایی می باشند.

در فرآیند تولید بطری پلاستیک های پت (PET) ، اسید ترفتالیک با متانول مخلوط می شود. تا دی متیل ترفتالات و آب به دست آید.  سپس مخلوط حاصل با اتیلن گلیکول در دمای 305 درجه فارنهایت ترکیب می شود. این مخلوط ماده ای به نام بیس (2-هیدروکسی اتیل) ترفتالات و متانول ایجاد می کند. در انتها ، یک مرحله نهایی وجود دارد که به تشکیل پلیمر در حالی که مولکول دیگری آزاد می شود کمک می نماید.

پت ( PET ) به معنی پلی اتیلن ترفتالات است و به عنوان رزین پلی استر نیز شناخته می شود. این محصول ، ماده اولیه ای است که از هیدروکربن های نفتی ، در نتیجه‌ واکنش بین ترفتالیک اسید خالص (PAT) و اتیلن گلیکول (EG) ساخته می شود. علاوه بر موارد اشاره شده ، این ماده به خودی خود و بسته به ترکیباتش ، می‌تواند مات یا شفاف باشد.

 

تولید مواد پلاستیکی با متانول 99/99 درصد

تولید مواد پلاستیکی با متانول 99/99 درصد

 

 

انواع متانول 99/99 درصد  قابل ارائه توسط شرکت متانول ایران

 

 

انواع متانول 99/99 درصد

قابل ارائه توسط شرکت

متانول ایران

متانول 99/99 درصد شیراز

متانول 99/99 درصد کاوه

متانول 99/99 درصد زاگرس

 

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

 

مراحل تولید بطری در روند تولید مواد پلاستیکی با متانول 99/99 درصد

برای تولید بطری های پت از همان روش جهانی استفاده م یشود که شامل مراحل زیر میباشد:

مواد خام

ساخت یک پریفرم

کشش پریفرم

خنک کننده و پیرایش

 

مواد خام

در تولید مواد پلاستیکی با متانول 99/99 درصد ، مواد اولیه ‌ای که در این مرحله از آن ها استفاده می ‌شود. رزین‌های پلاستیکی می ‌باشند که از هیدروکربن ‌های نفتی نشات می‌ گیرند. این ماده قادر است با بهره‌گیری از پلیمریزاسیون زنجیره ‌های بلندی از مولکول‌های پلاستیکی ایجاد کند.

سپس هیدروکربن های نفتی با چندین ترکیب شیمیایی مخلوط می شوند. در طول روند تولید یک بطری ، رزین های موجود در PET قبل از ارسال به کارخانه بطری به قطعات فشرده گرد و کوچک بریده می شوند. در کارخانه ترکیبی از گلوله های رزین PET  با مواد آسیاب شده  ایجاد می شود. مواد آسیاب شده پلاستیک ‌های بازیافتی اند که پردازش شده و به پوسته تبدیل می شوند.

مواد آسیاب شده در مقدار 10 درصد کل مخلوط ، نگهداری می شود. این امر مانع از دست دادن بخش قابل توجهی از خواص فیزیکی پلاستیک بر اثر حرارت دادن مکرر می شود.

 

ساخت پریفرم

در روند تولید مواد پلاستیکی با متانول 99/99 درصد ، در دمای حدود 500 درجه فارنهایت ، مخلوط مواد PET و آسیاب شده با استفاده از یک اکسترودر (یک ماشین راکتور پیچی که مواد موجود را مخلوط ، فرم دهی ، پف دار و خشک می نماید) مخلوط PET را فشرده می کند و ترکیب تقریبا مذاب را به قالب تزریق می کند.

سپس در ادامه روند تولید مواد پلاستیکی با متانول 99/99 درصد ، این قالب ، پریفرم بطری را تشکیل می ‌دهد که به پاریسون معروف است. پریفرم شبیه به لوله آزمایش با دیواره ضخیم می باشد. که از قبل دارای نک ( گردنی ) بطری است. پریفرم هنگام انتقال به درون قالب دمنده سرد می شود. و اگر نیاز به بازگرداندن آن برای رسیدن به دمای مشخصی باشداین کار انجام می شود.

 

کش دادن پریفرم

در فرآیند تولید مواد پلاستیکی با متانول 99/99 درصد ، همچنین مرحله ای وجود دارد که به کشش پریفرم در قالب دو قسمتی کمک می کند. شکل داخلی قالب که پریفرم را در بر می گیرد به شکل بطری نهایی است. این قالب همچنین دارای یک سوزن بلند است که پریفرم را فشار می ‌دهد و انتهای پیچ آن به سمت پایین معلق است.

هوای تحت فشار به داخل پریفرم دمیده می شود که به آن کمک می کند تا شکل قالب را بپذیرد. این کشش باید به سرعت انجام شود تا اطمینان حاصل شود که یکپارچگی بطری و شکل ثابت آن دستکاری نشده باشد.

 

خنک کردن و پیرایش

در روند تولید مواد پلاستیکی با متانول 99/99 درصد و در این مرحله بطری بلافاصله باید خنک شود. به این دلیل که بطری شکل خود را از دست ندهد. زیرا در حالت گرمایش ، پریفرم توسط گرانش به پایین کشیده می شود. از روش‌های خنک‌کننده‌ میتوان به گردش آب سرد یا نیتروژن در حالت مایع در قالب و استفاده از هوا در دمای اتاق برای پرکردن بطری جهت خنک کردن اشاره کرد.

 

 

فروش متانول 99/99 درصد

فروش متانول 99/99 درصد

 

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/