فهرست مطالب

خرید متانول 99/99 درصد زاگرس

مقدمه

شرکت متانول ایران در کنار فروش متانول شیراز و متانول کاوه ، خدمات فروش متانول 99/99 درصد  ، ارائه می نماید. شرکت متانول ایران با دارا بودن انبار و شعب در شهرهای تهران و تبریز یکی از بزرگترین تامین کنندگان محصول متانول می باشد.

با توجه به اینکه تامین متانول مورد نیاز صنایع و تولیدی های بزرگ و کوچک ، زمینه اصلی فعالیت شرکت متانول ایران می باشد. این شرکت متانول مورد نیاز مشتریان را در اوزان و تناژ های مختلف ، هم به صورت عمده و هم به صورت خرده تامین می نماید.

دغدغه همیشگی مدیران و پرسنل شرکت متانول ایران تامین مستمر متانول مورد نیاز برای مشتریانی است. که قصد خرید متانول 99/99 درصد زاگرس و خرید متانول 99/99 درصد شیراز را دارند. به همین علت نیز با سعی و تلاش تمامی عوامل این مجموعه ، متانول زاگرس در تمامی فصول سال ، به سهولت در اختیار خریداران قرار می گیرد.

این شرکت در کنار تامین متانول مورد نیاز مصرف کنندگان ، همواره مناسب ترین قیمت موجود در بازار را برای خرید متانول 99/99 درصد زاگرس به مشتریان ارائه می نماید. و با در نظر گرفتن شرایط تمامی مشتریان ، قابلیت ارسال متانول به سراسر نقاط کشور را فراهم نموده است. همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت و نحوه فروش با همکاران ما در واحد فروش در ارتباط باشید.

خرید متانول 99/99 درصد زاگرس و معرفی این محصول

در ابتدا می خواهیم برای خرید 99/99 درصد زاگرس اندکی با این محصول آشنا شویم. متانول یکی از ساده ترین نوع الکل ها ، ولی جزء پرکاربرد ترین آن ها می باشد. متانول یک ترکیب آلی مایع بوده و نظر ظاهری بی رنگ است. بوی آن نیز نسبتا تند و شیرین  است. متیل الکل ، الکل چوب ،کربینول ، نفتای چوب و متیلیک الکل از دیگر اسامی متانول هستند.

متانول یک ماده آلی با کاربردهای متنوع می باشد. متانول از فرآیند تخمیر ترکیبات کربنی بدست می آید. این ترکیب به خوبی در آب حل شده و جزء مواد زیست تخریب پذیر است. فلذا از معافیت های محیط زیستی از قوانینی همچون منع ورود مواد آلی فرار برخورداراست.

بخارات متانول نسبتا از هوا سنگین تر بوده و همین امر موجب حرکت بخارات آن به سمت منبع احتراق ، و باز گشت آن ها می شود. متانول در طی تجزیه بیولوژیکی زباله ها ، فاضلاب و لجن نیز تشکیل می شود. از انجایی که تجمع بخارات آن در ساختمان ها و یا فاضلاب امکان بروز انفجار و احتراق را در پی دارد بسیار خطرناک است.

و سوختن آن نیز منجر به تولید کربن دی اکسید و آب می شود. متانول زاگرس با تولید بیش از سالانه سه میلیون و سیصد هزار تن سهم بسیار بزرگی در بازار خارجی و داخلی دارد. متانول تولیدی شرکت پتروشیمی زاگرس دارای گرید AA  است. که از کیفیت و درجه خلوص بسیار بالای آن حکایت می کند. و موجب رغبت مشتریان به خرید متانول 99/99 درصد زاگرس شده است.

 

 

خرید متانول 99/99 درصد زاگرس

خرید متانول 99/99 درصد زاگرس

 

انواع متانول 99/99 درصد  قابل ارائه توسط شرکت متانول ایران

 

 

انواع متانول 99/99 درصد

قابل ارائه توسط شرکت

متانول ایران

متانول 99/99 درصد شیراز

متانول 99/99 درصد کاوه

متانول 99/99 درصد زاگرس

 

تاریخچه نام گذاری متانول

در ادامه بررسی مطالب مربوط به خرید متانول 99/99 درصد زاگرس می خواهیم تاریخچه نام گذاری این محصول را بیان نماییم. مصریان باستان برای مومیایی کردن از مخلوط برخی مواد از جمله متانول استفاده می کردند. که آن را از روش تجزیه در اثر حرارت چوب به دست می آوردند. با این حال ، متانول خالص اولین بار در سال 1661 توسط رابرت بویل ، که آن را روح جعبه نامید تولید شد.

زیرا او متانول را از طریق تقطیر شمشاد تولید می کرد. که بعدها به روح پیروکسیلیک معروف شد. در سال 1834، شیمیدانان فرانسوی ژان باپتیست دوما و یوژن پلیگو ترکیب عنصری آن را مشخص کردند. آنها همچنین کلمه متیلن را به شیمی آلی وارد کردند. اصطلاح “متیل” در حدود سال 1840 پس از متیلن مشتق شد.

و سپس برای توصیف “متیل الکل” به کار رفت. این عبارت در سال 1892 توسط کنفرانس بین المللی نامگذاری شیمیایی به متانول کوتاه شد. پسوند -yl که در شیمی آلی برای تشکیل نام رادیکال ها استفاده می شود. از کلمه “متیل” استخراج شده است.

 

مشخصات شیمیایی ضروری برای خرید متانول 99/99 درصد زاگرس

متیل الکل (متانول)  درزمان های قدیم از تقطیر تخریبی چوب بدست می آمده است. البته این ترکیب امروزه به دست صنعتگران و با استفاده  از روش های نوین تری تشکیل می شود. متیل الکل ، از ترکیب مستقیم گاز مونواکسید کربن و هیدروژن در حضور کاتالیزور تشکیل می شود.

از آنجایی که متانول دارای خواص بسیار سمی است ، اغلب به عنوان افزودنی دناتورانس برای اتانول تولید شده جهت اهداف و مصارف صنعتی استفاده میشود . متانول در دوز بالا،معمولا گیاهان و انسان هارا به شدت تحت تاثیر قرار میدهد و منجر به کاهش نرخ رشد و حتی مرگ و میر میشود.

از نظر ترکیب شمیایی متانول ساده ترین نوع الکل است . این الکل دارای یک گروه عاملی هیدروکسی در ساختار خود می باشد.

جهت آشنایی بهتر و کامل تر هر ماه شیمیایی آشنایی با خواص فیزیکی و شیمیایی آن لازم است. در ادامه مطلب ، مشخصات شیمیایی ضروری برای خرید متانول 99/99 درصد زاگرس آورده شده است. تا آشنایی دقیق و جامعی از متانول بدست آورده و بتوانید با آگاهی کامل از این محصول ،  در صنعت و حرفه خود استفاده کنید.

 

 

 

مقدار یا عنوان ویژگی شیمیایی
متانول نام محصول
الکل چوب ، کاربینول ، متیل الکل ،  متیل هیدروکسید ، متیل هیدرات سایر نام های شیمیایی
D02309 KEGG
0/69- Log P
887 Pub Chem
1230 UN
1-56-57 CAS
PC1400000 RTECS
CH3OH فرمول شیمیایی
مایع شفاف و بی رنگ شکل ظاهری
32/04 گرم بر مول جرم مولی
0/7924 گرم برسانتی متر مکعب چگالی
-97/8 درجه سانتی گراد نقطه انجماد

64/5 درجه سلسیوس

149 درجه فارنهایت

دمای جوش

13/02 کیلو پاسکال

در دمای 20 درجه سانتی گراد

فشار بخار
5.9×10-4 Pa s (at 20 °C) گرانروی
1.69 D گشتاور دوقطبی

 

آنالیز شیمیایی برای خرید متانول 99/99 درصد زاگرس

هر ماده شیمیایی که درجهان وجود دارد آنالیز منحصر به فرد خود را دارد. آنالیز در واقع شناسنامه آن ماده است. و به ما می گوید تا از ان ماده چطور استفاده کنیم. دانشمندان و صنعتگران از انالیز مواد شیمیایی در مطالعات ، آزمایش ها ، تولیدات ، واکنش های شیمیایی و ترکیب با سایر مواد بهره می برند.

درواقع آنالیز هر ماده شیمیایی کیفیت وخلوص آن را بیان می کند. گاها از آنالیز برای نحوه استفاده و توانایی ترکیب آن با دیگر مواد استفاده می شود. شرکت متانول ایران نیز آنالیز متانول زاگرس را در اختیار مشتریانی که قصد خرید متانول 99/99 درصد زاگرس را دارند قرار می دهد. تا با آن آشنایی جامع تری بدست آورند. آنالیز کامل و جامع متانول زاگرس در جدول زیر به شما مشتری گرامی ارائه گردیده است تا با اطلاعات کافی خرید متانول 99/99 درصد زاگرس را انجام دهید.

 

روش تست مقدار ویژگی
IMPCA 001-14 حداقل 99/85 خلوص
ASTM E-1064 حداکثر 0/100 آب
MPCA 001-14 حداکثر 0/0050 اتانول
ASTM D-4052 حداکثر 0/7928 وزن مخصوص
MPCA 001-14 حداکثر 0/0030 استون
ASTM D-1363 60 دقیقه زمان پرمنگنات
ASTM D-1353 حداکثر 8 مواد غیر فرار
ASTM D-1078 حداکثر 1/0 محدوده تقطیر
ASTM D-1209 حداکثر 5 Color P C. APHA
ASTM E-346 حداکثر 30 کربن پذیری
ASTM E-394 حداکثر 0/10 آهن کل
ASTM D-512 حداکثر 0/5 کلراید
IMPCA 003-98 شفاف و فاقد ذرات معلق ظاهر
ASTM D-1613 حداکثر 0/0030 اسیدیته
ASTM D-1722 قبولی در آزمون هیروکربن ها
ASTM D-5623 حداکثر 0/5 سولفور
IMPCA 004-02 قبولی در آزمون آروماتیک

 

تولید متانول به روش مدرن

خرید متانول 99/99 درصد زاگرس از آن جهت مهم می باشد که این ترکیب یکی از پرکاربرد ترین و اساسی ترین محصولات شیمیایی در دنیای امروزی است. که می توان آن را با استفاده از دی اکسید کربن جمع آوری و تولید انبوه کرد. در واقع واحد تولید متانول یکی از واحدهای مهم پتروشیمی هر کشوری است. کشور ایران نیز به دلیل داشتن ذخایر غنی گاز ، یکی از تولیدکنندگان اصلی و مهم متانول در منطقه و جهان است.

و رقیب همتایی ندارد و بیشترین سهم تولید جهانی را داراست. و این موضوع باعث اهمیت خرید متانول 99/99 درصد زاگرس برای خریداران شده است. دلیل اصلی اهمیت تولید متانول با دی اکسید کربن بازیافتی ،  راحتی و آسانی کار و کم هزینه بودن است. این مزیت باعث شده است که بتوان از هر منبع دی اکسید کربن تولید شده در فضای موجود استفاده کرد.

و از آن متانول تولید نمود تا هم آن را وارد چرخه بازیافت کرد و هم مانع آلودگی محیط زیست شد. و در نهایت دی اکسید کربن را به عنوان گاز گلخانه ای از بین برد. این روش خدمت بزرگی به انسان و محیط زیست پیرامونش کرده است.

انواع کاربرد های مرتبط با خرید متانول 99/99 درصد زاگرس

متانول با توجه به ویژگی های شیمیای منحصر به فردی که دارا می باشد. دارای مصارف و کاربردهای متنوعی می باشد. آشنایی با کاربردهای متوع و گسترده متانول ، در روند خرید متانول 99/99 درصد زاگرس یکی از موارد ضروری برای خریداران و مصرف کنندگان می باشد. تا بعد از آشنایی با کاربردهای این محصول ، اقدام به خرید متانول 99/99 درصد زاگرس نمایند. به همین علت نیز در ادامه مطلب به برخی از کاربردهای مهم متانول اشاره می نماییم.

عمده مصرف متانول در تولید اسید استیک و فرمالدئید استفاده می باشد.

خرید متانول 99/99 درصد زاگرس به عنوان ضد یخ جهت تولید انولع  ضد یخ ها و مواد مرتبط صورت می گیرد.

تولید ذغال خود سوز نیز کاربرد دیگر متانول می باشد

متانول در  ریخته گری و قالب سازی نیز استفاده مصرف می شود.

متانول در تصفیه خانه های فاضلاب مصرف می گردد. زیرا به عنوان منبع غذایی مبتنی بر کربن برای نیترات زدایی باکتری ها عمل می کند.

از مخلوط آب و متانول در موتورهای با کارایی بالا به منظور افزایش قدرت استفاده می شود.

در تولید هیدروکربن ها، الفین ها و برخی ترکیبات معطر استفاده می شود.

همچنین در تولید متیل استرها و متیل آمین ها استفاده می شود.

استفاده به عنوان ماده سوختی

 

خرید متانول 99/99 درصد زاگرس و استفاده از آن به عنوان سوخت دریایی

متانول یک سوخت دریایی پاک است که می‌تواند به طور مقرون ‌به ‌صرفه تر ، با مقررات سختگیرانه انتشار گازهای گلخانه‌ای صنعت کشتیرانی مطابقت داشته باشد. و بخشی از خرید متانول 99/99 درصد زاگرس نیز بدین جهت صورت می گیرد. مقررات زیست محیطی جدید سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) و سایر نهادهای حاکم ، کشتی ها را ملزم به کاهش انتشار اکسیدهای گوگرد (SOx) و اکسیدهای نیتروژن (NOx) می کند.

متانول با ویژگی‌های پاک کنندگی که دارد می‌تواند این انتشارات ناشی از مه دود را کاهش یا حذف کند. و می‌تواند به بهبود کیفیت هوا و مسائل مربوط به سلامت انسان کمک کند. توجه به متانول به عنوان یک سوخت دریایی پاک در سطح جهانی در حال افزایش است.

و متانول در تعدادی از پروژه ها و فعالیت های تجاری در سراسر جهان استفاده می شود. و در کشورمان نیز منجر به افزایش تقاضای برخی شرکت های کشتی رانی جهت خرید متانول 99/99 درصد زاگرس شده است.

 

خرید متانول 99/99 درصد زاگرس و مصرف آن در ساختمان سازی و تولید سایر مواد سوختی

الفین های سبک (اتیلن و پروپیلن) بلوک های ساختمانی اساسی هستند که برای تولید بسیاری از محصولات پلاستیکی استفاده می شوند. الفین ها را می توان از مواد اولیه مختلف از جمله متانول ، نفتا ، گاز مایع و اتان تولید کرد.

در سال های اخیر، تقاضا جهت خرید متانول 99/99 درصد زاگرس برای تولید الفین یا متانول به الفین (MTO) به سرعت رشد کرده است. فرآیند MTO در مقایسه با استفاده از نفتا رقابتی است و انتظار می‌رود تقاضای MTO در چین نیز همچنان افزایش یابد.

دی متیل اتر (DME) نیز یک سوخت پاک سوز است که معمولاً از متانول تولید می شود. می توان آن را مانند گاز مایع (LPG) ذخیره و حمل کرد. DME در مقیاس بزرگ در چین تولید می شود. جایی که در درجه اول با LPG برای پخت و پز و گرمایش خانگی ترکیب می شود.

متانول برای تولید متیل تری بوتیل اتر (MTBE) استفاده می شود. و یک از عوامل افزایش خرید متانول 99/ درصد زاگرس می باشد. این محصول در ترکیب با بنزین برای افزایش اکتان و کاهش انتشار وسایل نقلیه موتوری استفاده می شود. و یک جزء بنزینی کارآمد ، تمیز و مقرون به صرفه بوده و در بسیاری از کشورهای جهان استفاده می شود.

همچنی بیودیزل سوخت تجدید پذیری است. که از روغن های گیاهی یا چربی های حیوانی ساخته می شود. و از متانول در فرآیند تولید استفاده می گردد. متانول همچنین برای تولید کاتالیزور مورد استفاده برای تولید بیودیزل نیز استفاده می شود. تمامی این موارد اهمیت خرید متانول 99/99 درصد زاگرس را نشان می دهند.

 

تولید برق

متانول یک سوخت مایع مقرون به صرفه و جایگزین برای تولید برق است، به ویژه در مناطق دورافتاده که از گازوئیل استفاده می کنند و در نزدیکی خطوط لوله گاز قرار ندارند. فقط تغییرات و هزینه‌های جزئی برای تطبیق نیروگاه‌های موجود و زیرساخت‌های مربوطه برای تطبیق استفاده از متانول به عنوان سوخت برای نیرو مورد نیاز است.

متانول سوخت پاک‌تری برای تولید برق نسبت به دیزل است و می‌تواند به رعایت مقررات زیست‌محیطی و بهبود کیفیت هوا کمک کند. متانول همچنین انعطاف پذیری سوخت را در اختیار شرکت ها قرار می دهد. نیروگاه هایی که با گازوئیل کار می کنند و به متانول تبدیل می شوند می توانند با هر دو سوخت کار کنند. درباره متانول برای تولید برق بیشتر بدانید.

 

خرید متانول 99/99 درصد زاگرس برای کاربردهای حرارتی متانول در کشورهای مختلف

متانول یک سوخت پاک‌کننده برای کاربردهای حرارتی از جمله دیگ‌های صنعتی ، کوره‌ها ، کوره‌های گرمایش و اجاق‌های پخت و پز است. تقاضای فزاینده برای خرید متانول به عنوان سوخت صنعتی دیگ بخار و کوره عمدتاً توسط چین صورت می گیرد. ولی در کشورمان نیز خرید متانول 99/99 درصد زاگرس نیز برای این منظور  انجام می پذیرد.

زیرا چین کشوری است که از دیگ های صنعتی به طور گسترده برای تولید گرما و بخار برای کاربردهای مختلف صنعتی و کوره ها برای تولید سرامیک، تنباکو خشک و مواد غذایی مختلف استفاده می شود. دیگ های صنعتی به طور سنتی در چین با سوخت زغال سنگ کار می کردند. با این حال ، مقررات زیست ‌محیطی که توسط دولت چین اعمال می‌شود، منجر به انتقال به سوخت‌های پاک‌تر (از جمله متانول) می‌شود. که می‌تواند تأثیرات بر کیفیت هوای محلی و سلامت انسان مرتبط را کاهش دهد.

فروش متانول 99/99 درصد

فروش متانول 99/99 درصد

اطلاعات ایمنی ( MSDS  ) مربوط به خرید متانول 99/99 درصد زاگرس

معرفی خطرات در خرید متانول 99/99 درصد زاگرس

متانول اثرات مخربی بر بینایی داشته و از طریق پوست نیز جذب می شود

شدیدا آتش گیر است اما در دمای محیط آتش نمی گیرد

در هنگام ایجاد حرارت در تماس با فلزاتی مانند پتاسیم ، منیزیوم و اکسید کننده هایی از قبیل باریم پرکلرات ، برومین کلرین ، هیدروژن پراکسید و سدیم ، خاصیت انفجاری به وجود می آورد

با کلروفرم ، دی اتیل روی ، کلرید سیانوریک و اسید نیتریک به شدت واکنش می دهد

در تجزیه حرارتی به مونو اکسید کربن ، دی اکسید کربن و فرمالدئید تبدیل می شود

اقدامات ایمنی ضروری در زمان انتشار تصادفی متانول

همه کارکنان و پرسنل از وقوع حادثه باخبر و آگاه شوند

محیط مورد نظر ایزوله شده و از ورود افراد به محیط ممانعت گردد

همیشه در خلاف جهت باد حرکت نمایید

کلیه وسایل و لوازمی که باعث ایجاد آتش و جرقه می شوند را در محیط مورد نظر از دسترس خارج نمایید

لباس های آلوده سریعا تعویض شوند و از پوشش های مقاوم در برابر بخارات ، ضد ریزش ، ضد نشتی و ضد آتش سوزی استفاده گردد

از اسپری نمودن آب جهت جلوگیری از انتشار بخارات و کم کردن احتمال آتش آسوزی و ایجاد جرقه استفاده گردد

جهت کنترل آلودگی می توان از ماسه و دیگر مواد جاذب استفاده نمود

 

کمک های اولیه و اقدامات ضروری در صورت تماس با متانول

تماس چشمی

تا انتقال مصدوم به مراکز درمانی ، چشم را با مقدار زیادی آب شستشو دهید و نگذارید مصدوم چشمان خود را محکم ببندد و آن ها را مالش ندهد

تماس با پوست

لباس های آلوده سریعا خارج و تعویض شود

با توجه به فرار و آتش گیر بودن متانول ، در رفع آلودگی این محصول از البسه دقت کافی داشته باشید و آن ها را حداقل به مدت 15 دقیقه به صورت مداوم با آب شستشو نمایید

در صورت قرمز شدن پوست و ایجاد تاول حتما به پزشک مراجعه نمایید و قسمت های آلوده را با آب و صابون بشویید

 

روش اطفاء حریق در صورت بروز آتش سوزی

در آتش سوزی های کوچک جهت اطفاء از مواد شیمایی خشک ،کپسول CO2 ، اسپری آب و فوم های مقاوم در برابر الکل ها استفاده گردد

برای آتش سوزی های بزرگ و گسترده از پاشش آب به صورت مه پاش و فوم های مقاوم در برابر الکل ها استفاده گردد

 

خرید متانول 99/99 درصد زاگرس و نحوه حمل و انبار کردن آن

از آسیب دیدن ظروف حمل جلوگیری گردد

در محل های و خنک و غیر قابل آتش گیر که دارای تهویه مناسب می باشند نگهداری شود

به دور از مواد مخازن و مواد اکسید کننده و سایر مواد ناسازگار نگهداری شود

از ایجاد جرقه و الکتریسیته ساکن در محل های نگهداری متانول به شدت خودداری شود

تمامی مخازن ثابت و متحرک متانول باید از سیستم اتصال به زمین برخوردار باشند

 

 

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

 

 

 

منبع: https://fa.wikipedia.org