خرید متانول 99/99 درصد شیراز

مقدمه

ارائه متانول با کیفیت و مرغوب جهت خرید متانول 99/99 درصد شیراز ، هدف اصلی شرکت متانول ایران می باشد. زیرا این شرکت یکی از تامین کنددگان بزرگ متانول شیراز در سطح کشور می باشد. و از چندین سال قبل فعالیت خود را به عنوان یکی از نمایندگان فروش متانول شیراز آغاز نموده است. و کنار فروش و خرید متانول 99/99 درصد شیراز ، خدمات مربوط به فروش متانول 99/99 درصد را نیز برای مشتریان محترم ارائه می نماید.

شرکت متانول ایران با دارا بودن انبار در شهرهای تهران و تبریز  یکی از بزرگترین تامین کنندگان متانول  در سطح شمالغرب و مرکز کشور می باشد. همچنین این مجموعه با ایجاد گسترده ترین شبکه حمل و عرضه متانول ، قابلیت تامین متانول مورد نیاز مصرف کنندگان را به هر میزان مورد نیاز ، در سراسر کشور دارا می باشد.

متانول یا متیل الکل یکی از مهم ترین فراورده های صنعتی ساخت بشر است. تقریبا تمامی فعالیت های صنعتی و کارخانه ای مرتبط با این محصول ، بدون حضور متانول ، قابل انجام نمی باشند. متانول با فرمول شیمیایی CH3OH نقش مهمی در جهان امروزی ایفا می کند و به نوعی زندگی همه ما انسان ها به آن وابسته است.

متانول ماده ای بی رنگ و شفاف است و از گاز طبیعی بدست می آید. این ماده مهم اما به شدت خطرناک بسیار سمی است. و در صورت عدم رعایت موارد ایمنی سلامتی انسان را تهدید می کند. به همین علت شرکت متانول ایران ، متانول شیراز را هم بصورت فله ای در حواله های ۲5 تنی یا مخازن کوچک و یا در بشکه های پلی اتیلنی و گالن های 20 لیتری ارائه می نماید. همچنین جهت راهنمایی و مشاوره پیش از خرید متانول 99/99 درصد شیراز می توانید با کارشناسان شرکت ما در ارتباط باشید.

خرید متانول 99/99 درصد شیراز و معرفی آن

در خرید متانول 99/99 درصد شیراز معرفی این محصول و آشنایی با آن از موارد بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. متانول یکی از ساده ترین نوع الکل ها می باشد و فرمول شیمیایی آن نیز CH3OH است. این الکل با نام های متیل الکل ، الکل چوب ، کاربینول نیز شناخته می شود.

متانول حاصل فعل و انفعالات و فعالیت های بی هوازی گونه های بسیاری از باکتری ها می باشد. به همین جهت نیز همیشه مقدار ناچیزی از بخار آن در جو پیرامون زمین وجود دارد. که بعد از چندیدن روز توسط نور خورشید و به همراه اکسیژن موجود در جو ، اکسید شده و به دی اکسید کربن و آب تجزیه می گردد.

در واکنش سوخت متانول نیز ، آب و دی اکسید کربن تولید می شوند. با این تفاوت که روند تجزیه ای در فرآیند سوختن متانول ، با سرعت بسیار بالایی صورت می گیرد. این ترکیب در مقایسه با اتانول ، از درجه سمیت بالاتری برخوردار می باشد. همچنین متانول یکی از پرمصرفترین الکل ها می باشد.

زیرا تولید سالانه جهانی آن مقداری بیش از 20 میلیون تن می باشد. این موضوع نشان می دهد که متانول دارای مصارف بسیار متعددی می باشد. که این حجم از تقاضا را به خود اختصاص داده است. خرید متانول 99/99 درصد شیراز نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. و شرکت متانول ایران تامین کننده بخش عمده ای از نیاز بازار داخلی می باشد.

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

انواع متانول 99/99 درصد  قابل ارائه توسط شرکت متانول ایران

 

 

انواع متانول 99/99 درصد

قابل ارائه توسط شرکت

متانول ایران

متانول 99/99 درصد شیراز

متانول 99/99 درصد کاوه

متانول 99/99 درصد زاگرس

 

 

مشخصات شیمیایی مهم در خرید متانول 99/99 درصد شیراز

متانول نخستین بار توسط دانشمندی به ام میتاش تولید شد. وی در سال ۱۹۱۳ از مونواکسیدکربن و هیدروژن در مجاورت کاتالیست آهن متانول را تولید کرد و ده سال بعد در سال ۱۹۲۳ با استفاده از کاتالیست‌های کروم و روی اولین واحد سنتز ، متانول صنعتی بوسیلهBadische Aniline-Und Soda Fabric Ludwigshafen مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

متانول یکی از مهم ترین مواد ضروری در زندگی انسان امروزی است . به گونه ای که می توان گفت در تمام جزئیات قعالیت روزمره و فعالیت صنعتی انسان ها نقش بسیار مهمی ایفا می کند. وابستگی دنیای امروزی به متانول به حدی است. که واقعا تصور زندگی و ادامه حیات همچنین تصور پیشرفت انسان بدون متانول و فرآورده های حاصل از آن غیر ممکن است. فلذا در ادامه با این ترکیب اعجاز انگیز بیشتر آشنا خواهیم شد.

یکی از مواردی که قبل خرید هر محصول شیمیایی می بایست به آن توجه نمود ، مشخصات شیمیایی آن محصول می باشد. این مورد در مورد خرید متانول 99/99 درصد شیراز هم صادق می باشد. به همین علت نیز برخی از ویژگی های شیمیایی مهم متانول در  جدول زیر آورده شده است.

 

 

مقدار یا عنوان ویژگی شیمیایی
متانول نام محصول

هیدروکسی متان ، متیل الکل ،

متیل هیدرات ، متیلول

سایر نام های شیمیایی
CH3OH فرمول شیمیایی
مایع بی رنگ شکل ظاهری
32/04 گرم بر مول جرم مولی
0/7924 گرم برسانتی متر مکعب چگالی
-97/8 درجه سانتی گراد نقطه انجماد
64/5 درجه سلسیوس

149 درجه فارنهایت

دمای جوش

13/02 کیلو پاسکال

در دمای 20 درجه سانتی گراد

فشار بخار
5.9×10-4 Pa s (at 20 °C) گرانروی
1.69 D گشتاور دوقطبی

 

انواع بسته بندی متانول 99/99 درصد شیراز

مقدار قابل ارائه و نحوه بسته بندی و ارسال متانول یکی از مهمترین عوامل در خرید متانول 99/99 درصد شیراز می باشد. زیرا این محصول دارای کاربردها و مصارف گوناگونی می باشد. و بسته به نوع و محل مصرف میزان و نحوه استفاده از آن نیز متفاوت می باشد. همچنین از کارخانجات بزرگ گرفته تا تولیدی ها و کسب و کارهای کوچک نیز از این محصول استفاده می نمایند.

لذا شرکت متانول ایران نیز با آگاهی از موارد فوق و در نظر گرفتن شرایط تمامی مصرف کنندگان ، اقدام به ارائه خدمات مربوط به خرید متانول 99/99 درصد شیراز در بسته بندی های مختلف نموده است. انواع بسته های قابل ارائه توسط این شرکت در زیر آورده شده اند.

به صورت فله ای در تانکرهای 25 تنی با تریلی

به صورت فله ای در مخازن حدودا 2 تنی قابل حمل با نیسان

در داخل انواع بشکه ها مخصوصا بشکه های 200 و 220 لیتری پلی اتیلنی

به صورت گالن های 20 لیتری

 

 

بررسی آنالیز شیمیایی جهت خرید متانول 99/99 درصد شیراز

بررسی آنالیز شیمیایی در خرید هر نوع محصول شیمیایی ، علی الخصوص خرید متانول 99/99 درصد شیراز ، یک مورد بسیار کلیدی و حائز اهمیت می باشد. زیرا آنالیز شیمیایی به نوعی کیفیت و مرغوبیت محصول را بیان می کند. به عبارت دیگر دانستن آنالیز یک محصول ، تعیین کننده قابل مصرف بودن و در برخی موارد نوع و محل استفاده ان محصول می باشد.

در هنگام مصرف و خرید متانول 99/99 درصد شیراز نیز باید آنالیز آن مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد. در جدول پایین نیز آنالیز متانول شیراز بیان شده است.

 

 

 

مقدار روش تست واحد ویژگی
حداقل 99/98 محسابه شده Wt % خلوص
حداکثر 0/1 ASTM E 203 Wt % مقدار آب
حداکثر 5 ASTM D 1209 apha رنگ
حداکثر 5 ASTM E 346 apha کربن پذیری
0/792-0/793 ASTM D 891 SP.GR
حداکثر 0/003 ASTM D 1613 Wt % اسیدیته
حداکثر 0/003 ASTM D 1614 Wt %  میزان بازی
قبولی در تست ASTM D 1722 هیدروکربن ها
حداکثر 0/05 ASTM D 1068 Wt.ppm آهن
حداکثر 0/2 ASTM D 512 80 Wt.ppm کلراید
حداکثر 1 ASTM D 1078 درجه سانتی گراد محدوده تقطیر
حداقل 50 ASTM D 1363 دقیقه زمان پرمنگنات
حداکثر 0/003 ASTM E 346 Wt % استون
بدون باقی مانده ASTM D 1296 بو
حداکثر 2 ASTM D 1353 mgr/100ml مواد غیر فرار
شفاف ظاهر
قبولی در تست ASTM D 1722 اختلاط پذیری

 

 

انواع کاربردهای متانول

آشنایی با کاربردهای متوع و گسترده متانول ، در خرید متانول 99/99 درصد شیراز یکی از موارد ضروری برای مصرف کنندگان می باشد. تا پس از آشنایی با موارد مصرف و کاربردهای این محصول ، اقدام به خرید متانول 99/99 درصد شیراز نمایند. به همین علت در ذیل به برخی از کاربردهای متانول اشاره شده است.

متانول به طور گسترده در تولید اسید استیک و فرمالدئید استفاده می شود. که به منظور جلوگیری از مصرف بی رویه اتانول ، متانول اغلب به عنوان دناتوره کننده به آن اضافه می گردد.

خرید متانول 99/99 درصد شیراز به عنوان ضد یخ (افزودنی که برای کاهش نقطه انجماد مایع استفاده می شود) در بسیاری از خطوط لوله و تولید شیشه شور خودرو ها صورت می گیرد.

در تولید ذغال خود سوز نیز ، متانول ماده اولی اصلی می باشد.

متانول در صنعت ریخته گری و قالب سازی نیز دارای مورد استفاده قرار می گیرد.

متانول در تصفیه خانه های فاضلاب مصرف می گردد. زیرا به عنوان منبع غذایی مبتنی بر کربن برای نیترات زدایی باکتری ها عمل می کند.

برای تکنیک الکتروفورز ژل پلی آکریل آمید (PAGE) ، استفاده از متانول به عنوان یک عامل رنگ‌زدایی استفاده می باشد.

از مخلوط آب و متانول در موتورهای با کارایی بالا به منظور افزایش قدرت استفاده می شود.

در تولید هیدروکربن ها، الفین ها و برخی ترکیبات معطر استفاده می شود.

همچنین در تولید متیل استرها و متیل آمین ها استفاده می شود.

مصرف به عنوان ماده سوختی

 

مصرف متانول به عنوان ماده سوختی

متانول را می توان به عنوان سوخت در چندین موتور احتراق داخلی استفاده کرد. و معادله شیمیایی برای سوزاندن متانول به شرح زیر است :

 

CH3OH + 3O2 → 4H2O + 2CO2

 

با این حال ، عیب اولیه متانول به عنوان سوخت این است که تمایل به خوردگی آلومینیوم و برخی فلزات دیگر دارد. که عامل مهمی در عدم خرید متانول 99/99 درصد شیراز به عنوان سوخت می باشد. یکی دیگر از کاستی های متانول به عنوان سوخت این است. که چگالی انرژی آن تقریباً نصف چگالی انرژی ارائه شده توسط بنزین است.

ولی مزیت متانول به عنوان سوخت این است که ذخیره سازی نسبتا آسانی دارد. ذخیره سازی متانول مایع بسیار ساده تر از ذخیره سازی گاز هیدروژن یا گاز طبیعی است. و این موارد هر کدام به تنهایی در خرید متانول 99/99 درصد شیراز موثر می باشند. از دیگر مزایای این ترکیب می توان به تجزیه زیستی و نیمه عمر کوتاه آن در آب های زیرزمینی اشاره کرد.

 

تولید متانول به روش طبیعی

در این مقاله که در مورد خرید متانول 99/99 درصد شیراز می باشد. می خواهیم به بررسی کلی تاریخچه تولید متانول به روش طبیعی بپردازیم. فرآیند تولید متانول یک فرآیند کم فشار است. متانول از گاز طبیعی ، گازهای جمع آوری شده از پالایش ، سنتز گاز طبیعی، زغال سنگ و کک و حتی زیست توده نیزتولید می شود.

متانول به صورت صنعتی از زغال سنگ یا گاز طبیعی سنتز می شود. مرحله بازسازی در تولید متانول نیز به روش های مختلفی انجام می شود. از انواع بازسازی مورد استفاده در این فرآیند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

بازسازی بخار

بازسازی فشرده

بازسازی اتوترمال

بازسازی ترکیبی

بازسازی گاز داغ

مراحلی مانند فشرده سازی و سنتز متانول پس از عملیات ری فرمینگ انجام می شود. متانول خام از آب ، اتانول و سایر ترکیبات در واحد جداسازی جدا می شود. این ناخالصی ها در سیستمی متشکل از دو ستون تقطیر جدا می شوند. در ستون اول ، ناخالصی های سبک مانند اترها، استرها، استون و همچنین گازهای نامحلول حذف می شوند. و در ستون دوم ، آب سنگین تر و الکل ها و مواد آلی سنگین مشابه از جریان خارج می شود.

 

فرآیند تولید متانول از گاز طبیعی در کشورهای مختلف

امروزه به استثنای چین که از زغال سنگ برای تولید متانول استفاده می کند. سایر نقاط جهان از گاز طبیعی ارزان به عنوان ماده اولیه برای تولید متانول استفاده می کنند. از نظر اقتصادی انتخاب گاز یا زغال سنگ برای تولید متانول بسیار متفاوت می باشد. در چین با توجه به منابع عظیم ذغال سنگ ، ساخت متانول مبتنی بر این تکنیک با توجه به در دسترس بودن در اولویت قرار دارد.

همچنین به دلیل دسترسی به مخازن ارزان تر گاز ، تمایل جهانی بر این است. که که از تأسیسات استخراج گاز طبیعی برای تولید متانول استفاده کنند. در کشور ما نیز از گاز طبیعی جهت تولید متانولبهره می برند. بو به همین دلیل نیز در فصل زمستان و در زمان اوج مصرف متانول ، با کمبود گاز طبیعی ، روند خرید متانول 99/99 درصد شیراز دچار اختلال می گردد.

 

روش های مختلف تهیه و سنتز متانول با گاز طبیعی

این روش ها عبارتند از :

روش اصلاح بخار

روش اکسیداسیون جزئی

روش اکسیداسیون کاتالیزوری جزئی

روش فتوشیمیایی

روش فوتوکاتالیستی

برای تبدیل گاز طبیعی به متانول از روش های مستقیم و غیر مستقیم استفاده می شود. در روش مستقیم ، متان در دما و فشار بالا مستقیماً به متانول تبدیل می شود که در صنعت به دلیل شرایط خاص عملیاتی و سخت (دما و فشار بالا) محدود و کم کاربرد است.

روش غیر مستقیم نیز در سه مرحله انجام می شود. در مرحله اول متان ابتدا با آب واکنش داده و مونوکسید کربن و هیدروژن تشکیل می دهد. که باهم واکنش داده و به تولید گاز سنتز منجر می شوند. با توجه به اهمیت این مرحله و گرمای خیلی بالا و نیاز نیازدی که به انرژی دارد. حدود 60 درصد از کل هزینه فرآیند مربوط به این مرحله است. که در خرید متانول 99/99 درصد شیراز هم تاثیر گذار است.

در مرحله دوم ، گاز مصنوعی تولید شده در مرحله اول به متانول تبدیل می شود. و پس از تولید متانول ، در مرحله سوم ، متانول از سیستم جدا شده و گازهای بدون بار در جریان برگشتی به سیستم باز می گردند تا متانول را بازتولید کنند.

 

فروش متانول 99/99 درصد

فروش متانول 99/99 درصد

بررسی موارد ایمنی (MSDS  ) مرتبط با خرید متانول 99/99 درصد شیراز

شناسایی خطرات در خرید متانول 99/99 درصد شیراز

اثرات مخربی بر بینایی دارد و از طریق پوست نیز جذب می شود

به شدت آتش گیر می باشد ولی در دمای محیط آتش نمی گیرد

در صورت ایجاد حرارت در تماس با فلزاتی مانند پتاسیم ، منیزیوم و اکسید کننده هایی از قبیل باریم پرکلرات ، برومین کلرین ، هیدروژن پراکسید و سدیم ، خاصیت انفجاری به وجود می آید

با کلروفرم ، دی اتیل روی ، کلرید سیانوریک و اسید نیتریک به شدت واکنش می دهد

در تجزیه حرارتی به مونو اکسید کربن ، دی اکسید کربن و فرمالدئید تبدیل می گردد

اقدامات مورد نیاز در زمان انتشار تصادفی متانول

تمامی کارکنان و پرسنل از وقوع حادثه باخبر شوند

محیط مورد نظر ایزوله شده و از ورود افراد به محیط ممانعت گردد

در خلاف جهت باد حرکت نمایید

کلیه وسایل و لوازمی که باعث ایجاد آتش و جرقه می گردند را در محیط مورد نظر از دسترس خارج نمایید

لباس های آلوده سریعا تعویض شوند و از پوشش های مقاوم در برابر بخارات ، ضد ریزش ، ضد نشتی و ضد آتش سوزی استفاده گردد

از اسپری کردن آب جهت جلوگیری از انتشار بخارات و کم کردن احتمال آتش آسوزی و ایجاد جرقه استفاده شود

جهت کنترل آلودگی می توان از ماسه و سایر مواد جاذب استفاده نمود

 

کمک های اولیه مرتبط با خرید متانول 99/99 درصد شیراز

درصورت تماس با چشم

تا انتقال مصدوم به مراکز درمانی ، چشم را با مقدار زیادی آب شستشو نمایید و نگذارید مصدوم چشمان خود را محکم ببندد و آن ها را مالش ندهد

تماس پوستی

لباس های آلوده سریعا تعویض گردد

با توجه به فرار و آتش گیر بودن متانول ، در رفع آلودگی این محصول از البسه دقت کافی داشته باشید و آن ها را حداقل به مدت 15 دقیقه به صورت مداوم با آب شستشو نمایید

در صورت قرمز شدن پوست و ایجاد تاول حتما به پزشک مراجعه نمایید و قسمت های آلوده را با آب و صابون بشویید

 

روش اطفاء حریق در صورت بروز آتش سوزی

در آتش سوزی های کوچک جهت اطفاء از مواد شیمایی خشک ،کپسول CO2 ، اسپری آب و فوم های مقاوم در برابر الکل ها استفاده گردد.

برای آتش سوزی های بزرگ و گسترده از پاشش آب به صورت مه پاش و فوم های مقاوم در برابر الکل ها استفاده گردد. و کلیه اقدامات اولیه برای این موارد ایمنی میابیست قبل از خرید متانول 99/99 درصد شیراز صورت پذیرد.

 

 

خرید متانول 99/99 درصد زاگرس

خرید متانول 99/99 درصد زاگرس

 

منبع: https://fa.wikipedia.org