چشم انداز رشد تقاضای خرید متانول 99/99 درصد

مقدمه

در این مقاله به بررسی رشد تقاضای خرید متانول 99/99 درصد می پردازیم. متانول که یکی از اساسی ترین محصولات صنعت مواد شیمیایی در جهان است. با توجه به رشد تقاضای خرید متانول ، امروزه برخلاف گذشته توسط روش های نوینی تولید می شود. این تولیدات در حجم انبوه و با کیفیت بالا انجام می شود.کشور ایران نیز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان متانول در خاورمیانه است.

کشور ایران با داشتن تقریبا 9 پتروشیمی فعال در سطح کشور به تولید متانول خالص 99/99 درصد می پردازد. سهم بسیار زیادی از این متانول قبلا صادرات می گردید. منتهی اکنون بخاطر برخی  تحریم های چند جانبه علیه کشورمان مقدار صادرات متانول کاهش یافته است.

کشور ایران ظرفیت تولید و تامین متانول برای مصرف داخلی را دارا است. و عملا هیچ گونه نیازی به واردات این محصول ندارد و خوشبختانه در این زمینه خودکفا می باشد. خودکفایی ایران در واقع بخاطر وجود منابع غنی گاز در ایران است. به این دلیل که فناوری ایران در تولید متانول استفاده از گاز طبیعی است.

هر چقدر رشد تقاضای خرید متانول 99/99 درصدبیشتر گردد. و به دنبال آن رشد فروش متانول 99/99 درصد شیراز و متانول زاگرس و کاوه را در پی دارد. برخلاف سایر کشور ها ، توانایی پاسخگویی به این تقاضا را دارد. زیرا دیگر کشورها مانند چین ، با استفاده از زغال سنگ متانول را تولید می کنند. که هم آلودگی بالایی دارد و هم باعث کاهش  کیفیت متانول می شود.

 

 افزایش سطح بهره وری پتروشیمی ها و پاسخگویی به رشد تقاضای خرید متانول 99/99 درصد

با توجه به افزایش سطح تولید کارخانجات و خودکفایی کشور در راستای تحریم ها و محدودیت هایی که صورت گرفته است. تولید داخلی متانول ، توانایی پاسخگویی به رشد تقاضای خرید متانول 99/99 درصد را دارا می باشد.

همچنین با گسترش صنایع وابسته به پتروشیمی ها و از طرفی قول کاهش قطعی و یا کمبود گاز که در برخی مناطق کشور وجود دارد. و با توجه به اینکه اکثر پتروشیمی های فعال در سطح کشور اقدام به افزایش ظرفیت تولیدی خود کرده اند. تا جایی که پتروشیمی زاگرس که جزء یک از بزرگترین تولید کنندگان متانول در کشور است.

با ثبت رکوردی  تاریخی ، تولید متانول خود را تا سطح قابل توجهی افزایش داده است. رشد تقاضای خرید متانول 99/99 درصد ،  مدیریت خواهد شد.

رشد تقاضای خرید متانول 99/99 درصد

رشد تقاضای خرید متانول 99/99 درصد

 

 

انواع متانول 99/99 درصد  قابل ارائه توسط شرکت متانول ایران

 

 

انواع متانول 99/99 درصد

قابل ارائه توسط شرکت

متانول ایران

متانول 99/99 درصد شیراز

متانول 99/99 درصد کاوه

متانول 99/99 درصد زاگرس

 

 

 

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

 

 

صادرات متانول به جای گاز در قبال رشد تقاضای خرید متانول 99/99 درصد و افزایش درآمد ارزی

متاسفانه کشور ایران برخلاف شرایط طبیعی و جغرافیایی خاص خود با وجود داشتن صنایع قوی ، معادن ، مخازن و چاه های حاصلخیز گازو ونفت صادرات قابل توجهی ندارد. و جزء کشور های واردکننده و مصرف کننده محسوب می شود. اخیرا با توجه به برنامه توسعه کشوری مبنا بر این گذاشته شده است تا بیشتر روی صادرات متمرکز شویم.

زیرا تولید داخلی متانول در جهت تامین متانول در قبال رشد تقاضای خرید متانول 99/99 درصد افزایش مطلوبی داشته است. یکی از این موارد صادرات محصولات پتروشیمی است. صادرات گاز از آنجا که شامل تحریم ها و محدودیت های خاصی می شود. تلاش ما بر این است تا گاز طبیعی را به متانول تبدیل کرده و متانول را صادر کنیم.

این امر هم تراز صادرات سالیانه را افزایش می دهد. و هم ارز را وارد کشور می کند و هم بسیار سود آور است. چون  گاز طبیعی در ازای هر تن 80 الی 90 دلار به فروش می رسد در مقابل متانول تقریبا  به ازای هر تن 250 دلار معامله می شود.

 

عوامل رشد

تقاضای خرید

متانول 99/99 درصد

افزایش سطح بهره وری پتروشیمی ها
صادرات متانول به جای گاز
توسعه پتروشیمی ها
کاهش قیمت ملزومات اولیه پتروشیمی ها

افزایش بهره وری داخلی با توسعه پتروشیمی ها و رشد تقاضای خرید متانول 99/99 درصد

بر اساس اقتصاد نوین کشور و خودکفایی و اتکا به فناوری های دانش بنیان مدیران واحد های پتروشیمی در صدد توسعه فعالیت خود هستند. تا در پیشرفت و رشد اقتصاد کشور به نوبه خود سهیم باشند. و با افزایش بهره وری و توسعه تجهیزات ، رشد تقاضای خرید متانول 99/99 درصد را جوابگو باشند.

علاوه بر توسعه پتروشیمی های کنونی سعی بر این است. تا واحد های پتروشیمی جدید احداث شوند. تا هم ظرفیت اسمی تولیدی متانول در کشور را افزایش یابد. و هم به بازار جهانی ورود نماییم. کشور ایران به لحاظ دارا بودن برخی شرایط توان تولید متانول با حجم انبوه را دارد.

این عوامل را می‌توان تامین منابع مالی در جهت فاینانس چین ، موقعیت سرزمینی و جغرافیایی به نحوی که زمین مناسب در کنار دریا قرار دارد. قیمت ارزان گاز ایران نسبت به منطقه و جهان و دارا بودن فناوری تبدیل گاز طبیعی به متانول قبل از اعمال تحریم ها دانست.

بنابراین پیش بینی می شود که در پنج سال آینده خواه ناخواه ظرفیت تولید متانول کشور به ۲۵ میلیون تن خواهد رسید. که در صورت مدیریت و کنترل بازار جهانی و داخلی در صنعت پتروشیمی ، باعث رونق در وضعیت اقتصادی کشور خواهد شد. و باعث تامین متانول در جهت رفع رشد تقاضای خرید متانول 99/99 درصد خواهد شد.

چگونگی نقش پتروشیمی ها در افزایش تولید با توجه به رشد تقاضای خرید متانول 99/99 درصد

درگذشته سعی تمامی پتروشیمی های سراسر کشور بر تولید اتیلن بوده است. این امر به این دلیل اتفاق می افتاد که اتان در ایران به وفور یافت می شد. و در نتیجه برای راحتی کار به تولید اتیلن روی می آوردند. اما با توجه به این موضوع که متانول جزو اساسی ترین محصولات پتروشیمی بوده است.

و رشد تقضای خرید متانول را هم شاهد هستیم. نیاز به رشد و توسعه پتروشیمی ها می باشد. البته  صنایع پایین ‌دستی هم تا آنجا که می‌توانستند رشد کردند. منتهی برای رشد بیشتر این صنایع پایین دستی بهتر است که زمینه تولید پروپیلن را فراهم کرد.

پروپیلن را در واقع زنجیره گسترده ‌ای از صنایع پایین‌دستی تولید می کنند. به همین خاطر نیز طرحی ارائه شد تا از این به بعد از متانول پروپیلن تولید گردد. یک به این خاطر که قیمت متانول را در بازار تحت کنترل داشته باشیم و افسار قیمت از دست ما خارج نشود. دوما اینکه پروپلین برای صنایع کوچک و پایین دست جامعه لازم و ضروری است. و بهتر است در تولید داخل ان خودکفا باشیم.

با توجه به مطالب فوق به نظر ما  پیش‌بینی می‌شود. تا سال آینده میلادی  دست کم شاهد تولید پنج طرح جدید متانول در صنعت پتروشیمی کشور باشیم زیرا در کنار موارد ذکر شده با رشد تقاضای خرید متانول 99/99 درصد نیز مواجه هستیم.

بدین صورت که پتروشیمی کاوه با ظرفیت تولید سالانه ۲.۳۱۰ میلیون تن، فاز اول پتروشیمی بوشهر، کیمیای پارس خاورمیانه، سبلان و دنا همگی با ظرفیت تولید ۱.۶۵۰ میلیون تن دارای پیشرفتی ما بین ۱۰۰ تا ۶۱ درصد هستند. واین طرح‌ ها به‌تدریج از اواسط امسال تا یکی دو سال به نوبت عملیاتی می‌شوند.

 

افزایش تولید با تعدیل قیمت گاز طبیعی

در راستای تامین متانول در مواجهه با رشد تقاضای خرید متانول ، متخصصین ، اصلاح قیمت گاز را در دستور کار شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار دادند. تا بر اساس تصمیم  اخیر دولت این گونه مقرر گردد. که نرخ قیمت گاز از ابتدای سال ۱۴۰۱ تعدیل شود.

تا ضمن بازگشت تولید این محصول به میزان پیش از توقف تولید ، جبران مافات و عدم النفع شرکت ها و پتروشیمی های فعال در صنعت تولید متانول نیز در نظر گرفته شود. این امر به نوبه خود کمک برزگی در زمینه توسعه صنعت متانول در چندسال آینده خواهد بود. و پاسخگوی رشد تقاضای خرید متانول 99/99 درصد خواهد بود.

 

 

 

فروش متانول 99/99 درصد

فروش متانول 99/99 درصد

 

 

 

منبع: https://fa.wikipedia.org