رشد 16 درصدی صادرات متانول

مقدمه

در این مطلب رشد 16 درصدی صادرات متانول در شش ماه آخر سال جاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت. متانول یکی از محصولات بسیار مهم صنایع شیمیایی در دنیا بوده و مواد بسیاری از آن مشتق می‌شوند. شرکت متانول ایران جهت تهیه و تامین نیاز مصرف کنندگان و خریداران با برندهای معتبری چون متانول زاگرس ، کاوه و شیراز همکاری می نماید.

تا بتواند محصول با کیفیت و با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار ده.د از این رو این مجموعه به یکی از بزرگترین و بهترین تامین کنندگان متانول در سطح کشور تبدیل شده است. تولیدکنندگان متانول برای ورود به بازار جهانی و رقابت با تولیدکنندگان دیگر کیفیت محصولات خود را ارتقا داده اند. و توانسته اند محصولاتی با کیفیت منحصر به فرد تولید کرده و مشتریان زیادی را برای خود کسب نمایند.

متانول جزو محصولاتی میباشد که باید به صورت گسترده و مداوم برای مصارف صنایع مربوطه تهیه و تامین گردد. که تولیدکنندگان داخلی برای جلوگیری از کمبود متانول در بازار همواره در حال فعالیت و افزایش ظرفیت تولید خطوط خود می باشند. شرکت متانول ایران با فروش متانول ، این امکان را به مشتریان می دهد. تا متانول را به صورت خرده و عمده خریداری نموده و در سریع ترین زمان ممکن تحویل بگیرند.

این شرکت در همکاری با شرکت کربنات ایران و شرکت آب اکسیژنه ایران در زمینه فروش کربنات و فروش آب اکسیژنه نیز فعالیت دارد. با توجه به افزایش تقاضا برای خرید متانول از سوی خریداران و مصرف کنندگان داخلی و خارجی ، تولید فعلی پاسخوگی این نیاز نمی باشد. و باید تدابیری از سوی کارخانجات و تولیدکنندگان جهت افزایش تولید متانول در راستای رشد 16 درصدی صادرات متانول اندیشیده شود.

تا بتوانند از بروز مشکل و کمبود جلوگیری کرده و میزان صادرات را افزایش دهند. چون رشد 16 درصدی صادرات متانول تاثیرات مثبتی بر اقتصاد کشور به ارمغان خواهد آورد. پس نتیجه می گیریم که رشد 16 درصدی صادرات متانول باعث رشد اقتصادی و ارزآوری برای کشور می گردد.

 

عوامل تاثیر گذار مرتبط با رشد 16 درصدی صادرات متانول

در این بخش نیز عواملی که موجب رشد 16 درصدی صادرات متانول می شوند. را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم. صادرات به عنوان مهم ترین شاخص اقتصادی برای هر کشور عمل کرده و رشد اقتصادی را به ارمغان می آورد. از این رو توجه به صادرات و افزایش آن می بایست در الویت هر فعالیت های اقتصادی قرار گیرد. متانول نیز جزو محصولاتی می باشد. که صادرات آن برای کشور ارزشمنده بوده و میزان ارزآوری بالایی را به دنبال دارد.

در رشد 16 درصدی صادرات متانول عوامل مختلفی دخیل می باشند. یکی از این عوامل وجود ظرفیت بالای کارخانجات برای تولید و تامین این ماده می باشد. فراهم بودن امکانات پیشرفته لازم برای تولید متانول ، امکان تولید متانول به صورت مداوم و گسترده را برای تولیدکنندگان فراهم نموده است.

وجود امکانات پیشرفته برای تولید متانول در داخل کشور علاوه بر تامین نیاز داخلی ، امکان صادرات گسترده را نیز محیا می کند. کشور ما به دلیل داشتن ظرفیت بالای تولید متانول توانسته است. میزان متانول تولیدی را افزایش داده و نیاز بازار داخلی و خارجی را تامین نماید. و به یکی از بزرگترین تامین کنندگان متانول در خاورمیانه تبدیل شود.

داشتن توانایی تامین متانول در سطح گسترده و با کیفیت بالا در کشور ، باعث شده تا کشورهای دیگر برای تامین متانول مورد نیاز صنایع خود اقدام به خرید از کشور ما نمایند. و باعث ارزآوری بالایی برای کشورمان شوند. از عوامل دیگری که می‌تواند در رشد 16 درصدی صادرات متانول تأثیرگذار باشد. کیفیت متانول تولیدی از سوی کارخانجات می ‌باشد.

متانول تولید شده با کیفیت بالا سبب رضایتمندی مشتریان شده و آن ‌ها را برای خرید از کشور ما ترغیب می کند. پس در نتیجه گستردگی و افزایش میزان تولید متانول برای تأمین نیاز داخلی و خارجی به همراه کیفیت بالای محصول تولیدی ، سبب فروش بالای این محصول در داخل و خارج کشور شده است. و این دو عامل تاثیر بسزایی را در رشد 16 درصدی صادرات متانول دارند.

علاوه‌ بر عوامل ذکرشده یکی دیگر از عواملی که در رشد 16 درصدی صادرات متانول تأثیرگذار می ‌باشد. و از مهمترین عوامل می باشد. قیمت نهایی متانول تولیدی می باشد. قیمت مناسب متانول تولیدی در مقایسه با قیمت سایر کشورهای دیگر می ‌تواند در رشد صادرات متانول تأثیرگذار باشد. قیمت مقرون به صرفه متانول تولیدی کشورمان ، متانول کشور را در الویت اول خرید کشورهای دیگر قرار داده است.

 

رشد 16 درصدی صادرات متانول

رشد 16 درصدی صادرات متانول

 

انواع متانول 99/99 درصد  قابل ارائه توسط شرکت متانول ایران

 

 

انواع متانول 99/99 درصد

قابل ارائه توسط شرکت

متانول ایران

متانول 99/99 درصد شیراز

متانول 99/99 درصد کاوه

متانول 99/99 درصد زاگرس

 

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

 

تاثیرات رشد 16 درصدی صادرات متانول بر رشد اقتصادی کشور

اهمیت و نقش صادرات در فرایند رشد اقتصادی هر کشور از عوامل مهم تاثیر گذار می باشد. و می‌تواند بسیاری از مشکلاتی اقتصادی همچون بیکاری ، فقر ، تورم و توزیع نامناسب درآمدها را برطرف نماید. پس باید صادرات به ‌عنوان یک هدف سیاسی مهم مورد توجه دولت ‌ها قرار گرفته و به آن توجه شود. متانول نیز جزو محصولات صادراتی بوده و تقاضا برای خرید آن در شش ماه دوم سال جاری روندی صعودی دارد.

طبق آمارهای موجود میزان صادرات این محصول طی سال جاری در حال افزایش می باشد. رشد 16 درصدی صادرات متانول تاثیرات بسیار مهمی بر رشد اقتصادی کشور دارد. که با تهیه و تامین امکانات و نیاز تولیدکنندگان متانول ، روند تولید آنها گسترش یافته و می توانند. به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی نیاز داخلی و خارجی را تامین نمایند.

رشد 16 درصدی صادرات متانول ، افزایش تولید ، ارزآوری ، افزایش تقاضای خرید و افزایش سرمایه گذاری خارجی را برای کشور به دنبال دارد. که باعث می شود کشورمان در میان کشورهای دیگر در رتبه بالاتری قرار گرفته و تمایل خریدران خارجی برای خرید افزایش یابد.

همانگونه که بیان شد رشد 16 درصدی صادرات متانول ، میزان ارزآوری و درآمدزایی را برای کشور به میزان قابل توجهی افزایش داده و میزان رشد اقتصاد کشورمان افزایش خواهد یافت. صادرات متانول به‌ عنوان منبعی برای تضمین رشد تولید ملی و افزایش درآمدهای ارزی مطرح می شود. طبق اطلاعات بدست آمده صادرات متانول در طی چند سال اخیر حدود 21 درصد افزایش یافته است.

و بالاترین حجم صادرات مربوط به متانول با ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده که بخش عمده آن در نیمه نخست انجام شده و ارزآوری یک میلیارد و ۸۷۰ میلیون دلاری برای کشور به ‌همراه داشته است. از اثرات مثبت رشد 16 درصدی صادرات متانول می توان به ارزآوری ، افزایش تولید و تقاضا ،  ایجاد فرصت های شغلی مناسب ، افزایش تراز تجاری کشور و رشد شاخص اقتصادی اشاره نمود.

 

 

فروش متانول 99/99 درصد

فروش متانول 99/99 درصد

 

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/