صادرات 610 هزار تن متانول

مقدمه

با رشد فعالیت بخش صنعتی کشور ، شاهد صادرات 610 هزار تن متانول در شش ماه دوم سال جاری بودیم. میزان رشد تولید واحدهای صنعتی در بعضی بخش های مرتبط به اندازه ای بود. که مقدار صادرات محصولات مرتبط رشدی قابل ملاحظه را مشاهده کرد. متانول نیز یکی از این محصولات می باشد. که با حمایت دولت از واحدها تولیدی ، میزان تولید و صادرات آن افزایش چشمگیری داشته است.

در شش ماهه دوم سال جاری صادرات 610 هزار تن متانول دور از انتظار نبود. زیرا متانول یکی از محصولات شیمیایی می باشد. که به عنوان ماده اولیه اساسی در بخش های صنعتی و تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی در واقع میزان تقاضای برای فروش متانول به صورت مستمر در حال افزایش می باشد. و بخاطر اینکه این محصول در کشورهای دیگر مشتریان فراوانی دارد.

لذا با بررسی داده های موجود ، تولید کنندگان این محصول می بایست با صادرات 610 هزار تن متانول ، نیاز مشتریان خارجی متانول را رفع نمایند. ولی باید در نظر داشت که تحقق صادرات 610 هزار تن متانول ، تنها با افزایش تولید از سوی تولید کنندگان میسر نخواهد شد. و نهادهای دولتی می بایست با هموار کردن مراحل اداری و گمرکی باعث تسریع در این روند گردند.

شرکت متانول ایران نیز در داخل کشور به عنوان یکی از برترین تامین کنندگان متانول فعالیت دارد. و با همکاری شرکت آب اکسیژنه ایران ، شرکت استیک ایران و شرکت کربنات ایران در زمینه تامین و فروش متانول 99/99 درصد و سایر مواد اولیه شیمیایی فعالیت دارد.

و با دایر نمودن شعب متعدد در اقصی نقاط کشور به ویژه شهرهای تهران و تبریز ، اقدام به تامین و عرضه متانول نموده است. شما مصرف کنندگان و خریدارن محترم نیز می توانید جهت خرید متانول با نازلترین و بروزترین قیمت موجود در بازار ، با واحد فروش متانول تماس حاصل فرمایید.

افزایش تقاضای خارجی ، عامل صادرات 610 هزار تن متانول

لزوم صادرات 610 هزار تن متانول ، دلایل مختلفی دارد. که مهمترین دلیل آن افزایش تقاضا از سوی مصرف کنندگان خارجی برای خرید این محصول می باشد. زیرا در طی سال های اخیر ، تولید کنندگان متانول با ارتقا پارامترهای کیفی خطوط تولید باعث ارتقاء کیفیت این محصول شده اند. و در حال حاضر نیز کیفیت محصول تولید شده در کشورمان ، در مقایسه با نمونه های خارجی از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

همین مساله نیز باعث شده است تا مصرف کنندگان خارجی پس خریداری متانول و اجرای تست های مختلف بر روی آن از کیفیت این محصول اطمینان حاصل نمایند. و تمایل بیشتری از خود برای خرید این محصول از کشورمان نشان دهند. عامل موثر دیگر در صادرات 610 هزار تن متانول ، قیمت مقرون به صرفه این محصول در مقایسه با نمونه های مشابه دیگر می باشد.

وجود پتانسیل های بالای تولیدی و اقتصادی  در داخل کشورمان ، باعث شده است. تا قیمت متانول تولیدی در داخل کشور در مقایسه با محصولات سایر کشورها ، مقرون به صرفه تر باشد. و خود همین مساله باعث جذب مشتریان بسیاری از سایر کشورهای خارجی برای خرید متانول شده است. و میزان ثبت سفارش و تقاضا به حدی می باشد. که لزوم صادرات 610 هزار تن متانول را به دنبال دارد.

البته ناگفته نماند که حمایت های دولت و سیاست گذاری های مناسب در بخش صادرات این محصول موجب جذب مشتریان خارجی و به طبع آن صادرات 610 هزار تن متانول گردیده است. همچنین در طی چند سال اخیر با افزایش ظرفیت تولید متانول و ارتقاء کیفی خطوط تولید این محصول ، میزان تولید متانول رشد قابل توجهی نموده است.

این میزان از افزایش تولید متانول به حدی بوده است. که هم پاسخگوی نیاز داخلی بوده و هم موجب ایجاد ظرفیت های جدید جهت صادرات این محصول شده است. و همانطور که بیان کردیم عوامل دیگری نیز مانند قیمت مقرون به صرفه و کیفیت بالای این محصول همگی در این فرآیند تاثیر گذار می باشند.

 

 

صادرات 610 هزار تن متانول

صادرات 610 هزار تن متانول

 

 

انواع متانول 99/99 درصد  قابل ارائه توسط شرکت متانول ایران

 

 

انواع متانول 99/99 درصد

قابل ارائه توسط شرکت

متانول ایران

متانول 99/99 درصد شیراز

متانول 99/99 درصد کاوه

متانول 99/99 درصد زاگرس

 

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

 

پیامدهای مثبت اقتصادی صادرات 610 هزار تن متانول

صادرات 610 هزار تن متانول ، پیامدهای مثبت اقتصادی فراوانی برای کشور به همراه دارد. یکی از این موارد افزایش آمار اشتغال زایی در کشور می باشد. زیرا با فرآیند صادرات 610 هزار تن متانول نیازمند تامین محصول مورد نیاز از سوی تولید کنندگان می باشد. و تولید کنندگان می بایست در راستای افزایش میزان تولید خود ، ظرفیت خطوط تولید را به صورت متناسب افزایش دهند.

و استخدام نیروی انسانی جدید یکی از ملزومات مورد نیاز برای افزایش ظرفیت تولید می باشد. پیامد مثبت دیگر صادرات 610 هزار تن متانول ، افزایش میزان ورود ارز حاصل از صادرات به کشور می باشد. این موضوع یکی از مسائل به شدت تاثیر گذار در اقتصاد کشور می باشد. که می بایست مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.

بر اساس آمارهای منتشر شده ، ورود ارز حاصل از صادرات 610 هزار تن متانول ، مبلغی بالغ بر 2.4 میلیون دلار برآورد شده است. در کنار این موارد ، رشد شاخص های تجاری کشور نیز یکی دیگر از پیامدهای مثبت صادرات متانول می باشد.

با افزایش صادرات متانول و ارز آوری این محصول برای کشور در کنار افزایش میزان داد و ستد با کشورمان در بازارهای خارجی و منطقه ای ، شاخص های تجاری کشور به صورت چشمگیری افزایش یافته اند. این میزان افزایش در شاخص های تجاری ، موجب گشوده شدن دریچه های تازه ای برای داد و ستد با کشورمان شده است.

تمامی این عوامل در کنار هم منجر به رشد شاخص اقتصادی کشور و به طبع آن رونق اقتصاد و رونق تولید کشورمان  شده اند. بر اساس بررسی ها و داده های آماری ارائه شده توسط کارشناسان ، با افزایش صادرات متانول ، میزان رشد تولید داخلی در حدود 0.8 درصد و میزان شاخص اقتصادی کشور در حدود 0.2 درصد رشد داشته اند. که به نوبه خود ، مقادیر قابل ملاحظه ای می باشند.

 

 

 

فروش متانول 99/99 درصد

فروش متانول 99/99 درصد

 

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/