کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید فرمالدهید

مقدمه

هدف از ارائه این مقاله بررسی نحوه کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید فرمالدهید می باشد. با توجه به کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید فرمالدهید ، میزان تقاضا نسبت به فروش متانول 99/99 درصد در سطح جهانی بیشترین رقم را نسبت به سایر مواد شیمیایی در اختیار دارد. خرید متانول در اغلب صنایع وجود دارد. زیرا امروزه بیشتر صنایع به وجود متانول وابسته هستند.

از اکسیداسیون کاتالیزوری متانول ، فرمالدهید تولید می ‌شود. و با توجه به کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید فرمالدهید  ، حدود ۴۰ درصد از متانول تولیدی برای تهیه و تولید فرمالدهید استفاده می‌ شود. از فرمالدهید در تهیه پلاستیک ، رنگ ، مواد منفجره و تخته سه لای استفاده می ‌شود.

متانول یکی از سه محصول مهم شیمیایی در جهان بوده و اکثر صنایع بزرگ وابسته به این محصول هستند. و به دلیل کاربرد زیادی که این محصول در صنایع مختلف دارد به عنوان یک محصول استراتژیک شناخته شده است.

شرکت متانول ایران نیز با همکاری شرکت آب اکسیژنه ایران ، شرکت کربنات ایران و شرکت استیک ایران در تامین و فروش متانول 99/99 درصد و سایر مواد اتولیه شیمیایی فعالیت می نماید. با توجه به میزان مصرف گسترده این ماده در کشور تهیه و تامین آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و این شرکت در جهت جلوگیری از کمبود این محصول ، آن را در تمامی انبارهای خود موجود نموده است.

شرکت متانول ایران به دلیل تهیه و تامین گسترده و مداوم متانول توانسته است. به یکی از بزرگترین تامین کنندگان محصولات شیمیایی در سطح کشور تبدیل شده و نیاز بخش بزرگی از مصرف کنندگان را تامین نماید. شرکت متانول ایران با شرکتهای تولیدکننده وارد همکاری شده و با توجه به کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید فرمالدهید ، توانسته است متانول مورد نیاز صنایع را در سریع ‌ترین زمان ممکن تهیه و عرضه نماید.

تهیه محصولات با کیفیت و قیمتی مناسب شده سبب شده تا خریداران و مصرف کنندگان زیادی تمایل به خرید از تولیدات داخلی داشته باشند. و سبب رشد چرخه اقتصادی شوند. جهت خرید محصولات با کیفیت و با قیمتی مقرون به صرفه می‌توانید با همکاران ما در واحد فروش تماس حاصل فرموده و محصول خود را به صورت خرده و عمده در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

 

روش تولید فرمالدهید با استفاده از کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید فرمالدهید

در این بخش نیز می خواهیم به بررسی روش تولید فرمالدهید با استفاده از کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید فرمالدهید بپردازیم. کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید فرمالدهید ، با استفاده از فرایند صنعتی تبدیل کاتالیستی متانول به فرمالدهید میسر گردیده است. که این تبدیل طی دو فرایند هیدروژن گیری و اکسیداسیون متانول قابل عمل است. در اجرای این فرایند از کاتالیست ‌های فلزی نظیر نقره و مس نیز استفاده می ‌شود.

ولی در سال‌های اخیر توجه زیادی به کاربرد اکسیدهای فلزی به عمل آمده است. زیر اکسیدهای فلزی ارزان‌ت ر بوده و در دمای عملیاتی پایین تری نسبت به کاتالیستهای فلزی به کار برده می‌ شوند. سالیانه بیش از نیمی از متانول تولید شده در جهان در کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید فرمالدهید ، مصرف می گردد. این ماده  در شرایط معمولی گازی بی‌رنگ با بویی تند خفه کننده است.

که در زمینه های مختلف پزشکی و صنعتی کاربرد داشته و یکی از فرایندهای کلیدی صنعت شیمی محسوب می ‌شود. فرمالدهید همواره از متانول تولید شده و طی فرایند شیمیایی به نام فرایند فورموکس ، در ابعاد صنعتی تهیه و تولید می شود. که این فرایند تحت مالکیت و امتیاز شرکت شیمیایی به نام جانسون متی می باشد.

فرمالدهید به صورت صنعتی از اکسایش متانول در حضور کاتالیزور نقره یا مخلوطی از اکسید آهن به همراه مولیبدن و یا وانادیوم تولید می‌ شود. در فرآیند فورموکس از اکسید آهن به همراه وانادیوم و یا مولیبدن به عنوان کاتالیزور استفاده می ‌شود. در این فرآیند اکسیژن و متانول در دمای ۳۰۰ تا ۴۰۰ درجه سانتی گراد طی معادله زیر واکنش نشان می دهند.

 

CH۳OH + ½ O۲ → H۲CO + H۲O

در کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید فرمالدهید ، فرآیند بر مبنای کاتالیست نقره معمولاً در دماهای بالاتر از ۶۵۰ درجه سانتی گراد انجام می ‌شود. در این روش دو واکنش شیمیایی به صورت همزمان موجب تولید فرمالدهید می‌ شوند. یکی از واکنش‌ ها مانند روش قبل و دیگری شامل هیدروژن زدایی از متانول طبق معادله واکنش زیر است.

 

CH۳OH → H۲CO + H۲

همچنین مقدار اندکی(در حد چند ppm) فرمیک اسید در اثر اکسایش فرمالدهید طی فرآیند تولید می ‌شود که در محلول نهایی حاصل وجود دارد. تبدیل متانول به فرمالدهید به سادگی و بازده بالا در راکتورهای بستر سیال قابل اجرا می باشد. اکسیداسیون جزعی کاتالیستی متانول به فرمالدهید عموماً در راکتورهای بسته ثابت انجام می ‌شود. و کنترل موثر دما در رآکتور و نیز محدودیت اندازه ذرات  از ایجاد مشکلات افت فشار یا مقاومت ‌های نفوذی جلوگیری می ‌کند.

راکتورهای بستر سیال محتوی ذرات ریز کاتالیست اکسید آهن- اکسید مولیبدن به علت ایجاد تبدیل بالای متانول ، سطح تماس مطلوب و ترکیب شدن انتخابی و مقاومت ساییدگی اندک ، بهترین شرایط عملیاتی را جهت اکسیداسیون متانول به فرمالدهید فراهم می ‌آورند.

 

 

کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید فرمالدهید

کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید فرمالدهید

 

 

انواع متانول 99/99 درصد  قابل ارائه توسط شرکت متانول ایران

 

 

انواع متانول 99/99 درصد

قابل ارائه توسط شرکت

متانول ایران

متانول 99/99 درصد شیراز

متانول 99/99 درصد کاوه

متانول 99/99 درصد زاگرس

 

 

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید فرمالدهید

اکنون می خواهیم به بررسی کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید فرمالدهید بپردازیم. متانول یا متیل الکل با فرمول شیمیایی CH3OH ( از اتصال یک گروه متیل به یک گروه هیدروکسیل تشکیل شده است) یک ماده شیمیایی است. که به عنوان ساده ترین الکل شناخته می شود. شکل ظاهری متانول مایع بی‌ رنگ بوده و به الکل چوب معروف است. از نام‌ های دیگر این ماده می‌توان به الکل متیلیک و متیل الکل اشاره کرد.

متانول از تخریب چوب توسط باکتری ‌های بی ‌هوازی تولید شده و به طور عمده از مونوکسید کربن و هیدروژن تولید می ‌شود. جهت تولید متانول از سه مرحله زیر استفاده می ‌شود.

تولید گاز سنتز

سنتز متانول از گاز سنتز تولید شده در مرحله اول

تقطیر

 

متانال نام علمی فرمالدهید بوده و با فرمول شیمیاییCH2O یک آلدهید محسوب می ‌شود. که دارای گروه عاملی کربونیل (C=O) می ‌باشد. شکل ظاهری این ماده گازی با بوی تند و زننده است و به آسانی از سوخت ناقص ترکیب ‌های کربن‌دار به دست می ‌آید. و در دود حاصل از آتش سوزی جنگل‌ها و دود خودروها نیز یافت می ‌شود. همچنین از طریق اکسایش متانول در دمای ۵۰۰ درجه سانتیگراد با استفاده از نقره به عنوان کاتالیزگر نیز به دست می‌ آید.

ابن ماده به راحتی در آب حل شده و معمولاً به عنوان محلول ۳۷ درصد در آب توزیع می‌ شود. فرمالدهید از خانواده آلدهید بوده و خواصی مشابه این گروه دارد اما یکی از تفاوت ‌های آنکه باعث شده از آنها متمایز شود. واکنش پذیری بالای آن است. همین نکته موجب واکنش آب‌ با فرمالدهید برای تولید فرمالین است.

فرمالدهید و فرمالین با توجه به ویژگی الکتروفیلی خود با آلکان‌ها، واکنش افزایشی الکتروفیلی ایجاد می‌کنند. فرمالین به صورت مایع بوده و فرمولاسیون فرمالدید در محلول آبی است. در حال که فرمالدهید یک ترکیب شیمیایی اساسی و به صورت گاز می باشد.

فرمالدهید به عنوان ماده اولیه برای تولید بسیاری از مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. و یک ماده سمی و سرطان زا است. از این رو کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید فرمالدهید بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

کاربردهای فرمالدهید

در این بخش از مقاله کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید فرمالدهید ، به بررسی کاربردهای این محصول خواهیم پرداخت. فرمالدهید به عنوان ساده‌ترین آلدهید به صورت مصنوعی و به صورت طبیعی توسط جانوران ، گیاهان و انسان تولید می‌ شود. و به دلیل اینکه یک ترکیب شیمیایی صنعتی است. در بسیاری از فرایندهای صنعتی مورد استفاده قرار گرفته و در تولید رنگ و محصولات مراقبت از مو و صنایع چوبی استفاده می شود.

برخی از ویژگی ‌های فرمالدهید موجب شده تا در تولید رزین نیز مورد استفاده قرار گیرد. این ماده صنعتی در تولید رزین ‌های فرمالدهیدی همچون تخته ‌های نئوپان و رزین ‌های اوره فرمالدهید و در ترکیب برخی از چسب‌ها ، فیلم عکاسی ،  لمینت چوبی و تخته‌های سه لای مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

 

با توجه به کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید فرمالدهید ، در محصولات مراقبتی از مو همچون محصولات صاف کننده مو نیز  از فرمالدهید استفاده می شود. که برای صاف کردن مو مورد توجه قرار گرفته است. هنگامی که محلول کراتینه استفاده شده  بر روی مو  ،حرارت ببیند و گرم شود فرمالدهید موجود در محصولات صافی در هوا به صورت گاز آزاد خواهد شد که باید تهویه مناسبی صورت بگیرد.

با توجه به کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید فرمالدهید ، این محصول توانایی از بین بردن باکتری و قارچ ‌ها را دارد. و به دلیل همین ویژگی در زیست شناسی برای حفظ نمونه ‌های بافت به کار برده می‌ شود. علاوه بر این این ماده قادر است تا شکل نمونه و نیز پیوند با پروتئین و DNA را حفظ نماید.

 

به دلیل کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید فرمالدهید از این ماده در صنایع نساجی و صنعت خودرو نیز استفاده می ‌شود .و به منظور بهبود عملکرد گاز طبیعی و نفت خام از رزین‌های مبتنی بر فرمالدهید استفاده می‌ شود. در نتیجه از این ماده در صنایع گاز طبیعی و نفت خام نیز استفاده می‌ کنند.

این ماده برای تشخیص آلکالوئیدها نیز کاربرد دارد.  بدین صورت که فرمالدهید با اسید سولفوریک فشرده ترکیب شده و یک شناساگر را ایجاد می‌ کند. به دلیل کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید فرمالدهید ، این ماده در تولید اسفنج‌ های عایق نقش داشته و در فرمولاسیون مایع دستشویی و ظرفشویی به عنوان عامل نگهدارنده استفاده می ‌شود.

بخاطر کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید فرمالدهید ، مصرف فرمالدهید در پزشکی برای درمان زگیل و برخی انگل‌ها ، تولید و استریلیزاسیون بعضی واکسن‌ ها ، استفاده در برخی از محصولات بهداشتی به عنوان جلوگیری کننده از رشد باکتری استفاده می ‌شود. در بعضی از مواقع به جای آنتی بیوتیک از پیش ساز فرمالدهید در درمان عفونت‌های مجاری ادراری استفاده می‌ کنند.

 

 

فروش متانول 99/99 درصد

فروش متانول 99/99 درصد

 

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/