نوسان 10 درصدی قیمت متانول

مقدمه

در این مطلب می خواهیم به توضیح در مورد دلایل نوسان 10 درصدی قیمت متانول بپردازیم. عوامل بسیاری در نوسان 10 درصدی قیمت متانول موثر می باشند. که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته خواهد شد. شرکت متانول ایران یکی از پیشگامان فروش متانول شیراز ، کاوه و زاگرس در سطح کشور می باشد. که با کسب نمایندگی از شرکت های معتبر ، این محصول را تامین می نماید.

شرکت متانول ایران با همکاری شرکت آب اکسیژنه ایران ، شرکت کربنات ایران ، شرکت سولفوریک ایران ، شرکت پرکلرین ایران ، شرکت کلریدریک ایران و شرکت استیک ایران در زمینه فروش متانول 99/99 درصد و دیگر مواد اولیه شیمیایی نقش عمده ای دارد. این مجموعه با ایجاد شعب متعدد در شهرهای کشور امکان خرید مستقیم و بدون واسطه انواع متانول را برای مشتریان فراهم نموده است.

شرکت متانول ایران با در اختیار داشتن سیستم فروش مدرن در کنار روند توزیع مستمر و مداوم این محصول توانسته است. از تغییر و نوسان 10 درصدی قیمت متانول در طی ماه های پایانی سال جاری ممانعت بعمل آورد. این شرکت همواره با موجود نمودن انواع متانول در انبارهای خود نیاز مصرف کنندگان را به صورت مداوم تامین می نماید.

فروش انواع متانول به صورت عمده و خرده با نازلترین قیمت در بازار از اهداف این مجموعه می باشد. همانگونه که بیان شد عوامل متعددی در نوسان 10 درصدی قیمت متانول دخیل هستند. یکی از این عوامل بحث عدم توزیع کافی و مستمر متانول در بازار می باشد. که موجب می شود افزایش یکباره قیمت این محصول را شاهد باشیم.

 

موارد دخیل در نوسان 10 درصدی قیمت متانول

در این بخش نیز می خواهیم به بررسی موارد موثر در نوسان 10 درصدی قیمت متانول بپردازیم. عوامل متعددی در نوسان 10 درصدی قیمت متانول دخیل هستند. که به بررسی همه آن ها خواهیم پرداخت. اولین مورد موثر در این موضوع ، فرآیند عرضه و تقاضای متانول می باشد. روند عرضه و تقاضا همیشه یکی از عوامل بسیار اساسی در تعیین قیمت محصولات می باشد. و بیشترین تاثیر را بر روی قیمت متانول دارد.

روند عرضه و تقاضای متانول همواره تاثیر عکسی بر یکدیگر دارند. یعنی هر چقدر میزان عرضه متانول بیشتر شود. قیمت آن کاهش خواهد یافت. و هر چقدر مقدار عرضه آن کمتر شود قیمت آن صعودی خواهد بود. در طول دو ماه اخیر با توجه به وجود برخی مشکلات در فرآیند فروش و تامین این محصول ، شاهد نوسان 10 درصدی قیمت متانول می باشیم. شرکت متانول ایران نیز سعی می کند.

تا با تامین مناسب و مستمر متانول ، از نوسان 10 درصدی قیمت متانول تا حدی جلوگیری کند. ولی این کار تا حد مشخصی عملی می باشد. زیرا برخی موارد موثر دیگر نیز وجود دارند. مورد بعدی دیگر که می توان از آن نام برد. عدم توانایی تولیدکنندگان در تحویل به موقع حواله های خریداران می باشد. زیرا تامین متانول بر اساس سفارشات تحویل شده در بازار صورت می گیرد.

در چند ماه اخیر ، تولید کنندگان اغلب سفارشات را با تاخیرهای طولانی آماده تحویل نموده اند. این تاخیرها نیز ، هم باعث کمبود محصول در بازار و هم موجب افزایش تقاضا برای خرید متانول شده اند. مجددا با به هم خوردن روند عرضه وتقاضا ، افزایش قیمت متانول را شاهد هستیم. این بالا رفتن قیمت باعث رکود بازار و برهم خوردن روال تولید ، مصرف کنندگان شده است.

 

 

نوسان 10 درصدی قیمت متانول

نوسان 10 درصدی قیمت متانول

 

انواع متانول 99/99 درصد  قابل ارائه توسط شرکت متانول ایران

 

 

انواع متانول 99/99 درصد

قابل ارائه توسط شرکت

متانول ایران

متانول 99/99 درصد شیراز

متانول 99/99 درصد کاوه

متانول 99/99 درصد زاگرس

 

 

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

 

 

اثرات منفی نوسان 10 درصدی قیمت متانول بر روند تولید

حال به بررسی اثرات منفی نوسان 10 درصدی قیمت متانول بر روند تولید می پردازیم. نوسان قیمت متانول پیامدهای نامطلوبی را بر روند تولید ، مصرف کنندگان متانول بر جای می گذارد. زیرا متانول یک ماده اولیه اساسی برای صنایع مرتبط می باشد. و تامین آن برای خطوط تولید از اهمیت بالایی برخوردار است. چون میزان مصرف این محصول مقدار قابل ملاحظه ای می باشد.

پس توجه به قیمت آن نیز برای خریداران بسیار با اهمیت می باشد. حال نوسان 10 درصدی قیمت متانول ، موجب کاهش رغبت خریدران برای خرید این محصول در این بازه زمانی شده است. یعنی به طور کلی می توان بیان نمود که این افزایش قیمت در نهایت باعث کسادی بازار شده است. شرایط بازار الان به گونه ای می باشد. که مصرف کنندگان دیگر توانایی مقابله با پیامدهای نوسان 10 درصدی قیمت متانول را ندارند.

این فرآیند در همین مدت زمان اندک ، باعث کاهش میزان تولیدات و پایین آمدن ظرفیت خطوط تولید و زیان واحدهای تولیدی شده است. اکنون تولیدکنندگان راه کاری به غیر از افزایش قیمت محصولات خود ندارند. لذا در سفارشات بعدی که از مشتریان خود دریافت می کنند. می بایست افزایش قیمت ها را اعمال نمایند. این زنجیره به همین صورت ادامه دار خواهد بود. قیمت محصول تولید شده در طول چرخه تولید و فروش مرتبا افزایش خواهد یافت.

در آخر سر نیز مصرف کننده نهایی ، محصول مورد نظر را با قیمت بالاتری از حد معمول خریداری خواهد نمود. در این صورت مصرف کننده ، با گذشت زمان میزان خرید خود را کاهش خواهد داد. در حالت کلی ضرر این کار متوجه تولید کننده خواهد شد. زیرا مواد اولیه را با قیمت بالاتری خریداری خواهد نمود. ولی با افزایش قیمت ها از میزان فروشش کاسته خواهد شد. این گونه می توان نتیجه گرفت که نوسان 10 درصدی قیمت متانول به ضرر بخش تولید می باشد.

 

 

 

فروش متانول 99/99 درصد

فروش متانول 99/99 درصد

 

 

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/