کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید دی متیل آنیلین

مقدمه

هدف از ارائه این مقاله بررسی کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید دی متیل آنیلین می باشد. با توجه به کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید دی متیل آنیلین ، مشتقات متانول در مقادیر زیادی برای ساخت تعداد زیادی از ترکیبات ، از جمله بسیاری از مواد رنگ زای مصنوعی مهم ، رزین ها ، مواد دارویی و عطر استفاده می شود. دی متیل آنیلین (DMA) یک ترکیب شیمیایی آلی پرکاربرد بوده و از مشتقات آنیلین می باشد.

این ماده با استفاده از آلکیلاسیون آنیلین با متانول در حضور کاتالیزور اسیدی تهیه می ‌شود. با توجه به کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید دی متیل آنیلین ، مقادیر زیادی از متانول به دی متیلانیلین برای مواد رنگ زا تبدیل می شود. شرکت متانول ایران جهت تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان و کارخانجات این ماده را به صورت عمده و خرده از شرکت ‌های معتبری چون زاگرس ، شیراز و کاوه تامین کرده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می ‌دهد.

این شرکت در راستای فروش متانول 99/99 درصد تامین سایر مواد اولیه شیمیایی با شرکت آب اکسیژنه ایران ، شرکت کربنات ایران و شرکت استیک ایران همکاری می نماید. و توانسته است به یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت‌ های تامین کننده محصولات شیمیایی در سطح کشور تبدیل شده و مشتریان زیادی را به خود جذب نماید.

یکی از مهمترین هدف ‌های این مجموعه تامین متانول با کیفیت ، با قیمتی مناسب می ‌باشد. که در این راستا ، شعبات متعددی را در سطح کشور از جمله شهرهای  تهران و تبریز  دایر نموده است. تا در کنار این موضع ، مشتریان به راحتی و آسانی به محصولات شیمیایی این شرکت دسترسی پیدا کرده و مواد اولیه مورد نیاز خود را تهیه نمایند.

متانول جزو محصولات صادراتی بوده و در داخل نیز با توجه به کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید دی متیل آنیلین به عنوان ماده اولیه در اکثر صنایع مورد استفاده قرار می‌ گیرد. از این رو میزان تقاضا برای خرید آن در اکثر طول سال افزایشی بوده که باید شرکت ‌های تامین کننده در راستای تهیه این ماده تلاش کرده و آن را به صورت مداوم و در سریع ‌ترین زمان ممکن تهیه و عرضه نمایند.

نحوه کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید دی متیل آنیلین

در این بخش نیز می خواهیم به بررسی کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید دی متیل آنیلین بپردازیم. این ماده با استفاده از آلکلاسیون آنیلین با متانول در حضور کاتالیزور اسیدی تهیه می ‌شود. در کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید دی متیل آنیلین یک روش آماده سازی پیوسته از N,N-دی متیل آنیلین وجود دارد. که مشخصه آن استفاده از اسید جامد so42-/zro2 به عنوان کاتالیزور می باشد.

متانول و آنیلین تحت واکنش کاتالیزوری فاز گاز در یک راکتور لوله‌ای قرار می‌گیرند و محصول بدست آمده از واکنش ، با تقطیر برای به دست آوردن N,N-دی متیل آنیلین جدا می شود.

 

 

کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید دی متیل آنیلین

کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید دی متیل آنیلین

 

انواع متانول 99/99 درصد  قابل ارائه توسط شرکت متانول ایران

 

 

انواع متانول 99/99 درصد

قابل ارائه توسط شرکت

متانول ایران

متانول 99/99 درصد شیراز

متانول 99/99 درصد کاوه

متانول 99/99 درصد زاگرس

 

 

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

 

خواص شیمیایی و کاربردهای دی متیل آنیلین

در این قسمت کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید دی متیل آنیلین می خواهیم به معرفی خواص شیمیایی و کاربردهای دی متیل آنیلین بپردازیم. خواص و ویژگی های شیمیایی مهم این ماده عبارتند از:

نام شیمیایی : N,N-Dimethylaniline

فرمول شیمیایی : C8H11N

وزن مولکولی : 121.18 گرم بر مول

نسبت مولی : C:H:N = 8:11:1

ظاهر : مایع بی رنگ تا زرد روشن

رایحه : بوی مشخص و معتدل

دمای ذوب : 1.5 تا 2.5 درجه سانتی گراد

دمای جوش : 193-194 درجه سانتی گراد

چگالی : 0.9462 گرم بر سانتیمتر مکعب

دی متیل آنیلین DMA مایع روغنی زرد متمایل به قهوه ای با بوی شبیه به ماهی است. و به عنوان حلال و در ساخت سایر مواد شیمیایی و رنگ مورد استفاده قرار می گیرد. تولوئیدین با نامهای دیگری مثل دی متیل آنیلین و دی آمینو تولوئن نیز شناخته می شود. دی متیل آنیلین (DMA) یک مایع آمین زرد رنگ با بوی شدید است.

نحوه کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید دی متیل آنیلین بدین صورت می باشد. که از آلکیلاسیون متانول با آنیلین در حضور کاتالیزور اسیدی جامد به نام( so42-/zro2) تهیه می شود. دی متیل آنیلین یک ترکیب شیمیایی با کاربردهای گسترده در زمینه صنعتی ، داروسازی و فناوری بوده و کمک های فراوانی به پیشرفت علم کرده از این رو کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید دی متیل آنیلین برای تامین این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است.

دانشمندان و محققان با استفاده از پتانسیل دی متیل آنیلین  به پیشرفت در زمینه های مختلف کمک کرده اند. دی متیل آنیلین به عنوان یک ترکیب حیاتی محرک نوآوری و پیشرفت در زمینه های مختلف باقی خواهد ماند.از کاربردهای این ماده در صنعت می توان به استفاده از آن به عنوان واسطه شیمیایی در ساخت کتون میشلر ، آنیلین و رنگ هایی مانند قرمز اسیدی  ،بیسیک ویولت و پایه سبز اشاره کرد.

در کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید دی متیل آنیلین ، تطبیق پذیری این ماده امکان ایجاد طیف گسترده ای از رنگ های زنده و ماندگار را فراهم می کند. از دی متیل آنیلین  به عنوان حلال و فعال کننده پلی استر ها و یک جاذب اسید در ساخت آنتی بیوتیک های پنی سیلین و سفالوسپورین نیز استفاده می شود. همچنین از دی متیل آنیلین DMA به عنوان شتاب دهنده در سیستم پخت بنزوئیل پراکسید استفاده می شود.

با توجه به کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید دی متیل آنیلین ، از این ماده میتوان برای کیور کردن رزین های پلی استر و وینیل استر استفاده کرد. این ماده دارای خاصیت مهار خوردگی بوده و فلزات را در برابر تخریب و خوردگی محافظت کرده و سبب افزایش دوام و طول عمر فلزات می شود.

همچنین از این ماده به عنوان واسطه در ساخت داروهایی مانند سفازولین cefazolin ، سولفادوکسین  sulfadoxine ، فلوروسیتوزین flucytosine بهره برده می شود. و در فرآیندهایی نظیر سنتز دارو نیز کاربرد دارد. دی متیل آنیلین به عنوان یک کاتالیزور و واکنش دهنده در بسیاری از واکنش های سنتز شیمیایی عمل می کند.

این ماده به تشکیل پلیمرهای مختلف از جمله پلی اورتان ها ، رزین های اپوکسی و پلی آمیدها کمک می کند. و به عنوان یک عامل انتقال زنجیره عمل می نماید. و درکنترل وزن مولکولی و خواص پلیمرها در طی واکنش های پلیمریزاسیون کمک شایانی می کند.

برای انجام فرایند پخت رزین وینیل استر در دمای محیط 1 الی 2 درصد وزنی، رزین و شتاب دهنده کبالت به میزان 0.2 درصد کافی است. اما برای این که شرایط پخت کیفیت بیشتر و بهتری پیدا کند افزودن 0.2 درصد از دی متیل آنیلین به عنوان شتاب دهنده پیشنهاد می شود.

 

مراحل روش کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید دی متیل آنیلین

۱) در کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید دی متیل آنیلین ، اسید جامد ( so42-/zro2) به عنوان کاتالیزور به راکتور لوله‌ای اضافه می ‌شود. و آنیلین خام و متانول قبل از وارد شدن مداوم به راکتور لوله‌ای حرارت داده شده و تبخیر می ‌شوند. گاز مخلوط تولید شده توسط واکنش کاتالیزوری فاز گاز متراکم می شود. تا محصول خام N,N-دی متیل آنیلین به دست آید.

۲) در کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید دی متیل آنیلین ، محصول خامN,N-زایلیدین به دست آمده در مرحله ۱ برای یک سو سازی و جداسازی خلاء به برج اصلاح خط جانبی اضافه می شود. دبی خط جانبی برج یک سوسازی خط جانبی N,N- زایلیدین با محتوای بیشتر یا برابر با ۹۹.۱ درصد وزنی است. محلول آبی متانول در بالای برج یک سوکننده خط جانبی و تخلیه در پایین به دست می آید. در فرآیند کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید دی متیل آنیلین ، برج اصلاح خط جانبی مخلوطی است که حاوی N،N-زایلیدین  است.

۳) در ادامه کاربرد متانول 99/99 درصد در تولید دی متیل آنیلین ، محلول آبی متانول به دست آمده از بالای برج اصلاح خط جانبی به برج یک سوسازی اضافه می شود. و متانول به دست آمده از بالای برج یک سوسازی پس از یک سوسازی و جداسازی به عنوان ماده خام بازیافت می شود.

 

 

فروش متانول 99/99 درصد

فروش متانول 99/99 درصد

 

 

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/