کاهش 25 درصدی آمار تولید متانول

مقدمه

در این مطلب به بررسی دلایل کاهش 25 درصدی آمار تولید متانول در دی ماه سال جاری پرداخته خواهد شد. برخی عوامل در کاهش 25 درصدی آمار تولید متانول دخیل می باشند. یکی از این عامل ها کاهش تقاضا برای خرید متانول در طول ماه های گذشته می باشد. زیرا در این فصول با کاهش محسوس دمای هوا و افزایش مصرف سوخت مواجه هستیم. که موجب ناتوانی در تامین سوخت برای تولید کنندگان شده است.

شرکت متانول ایران با همکاری شرکت آب اکسیژنه ایران ، شرکت کربنات ایران ، شرکت سولفوریک ایران ، شرکت پرکلرین ایران ، شرکت کلریدریک ایران و شرکت استیک ایران تامین و فروش متانول 99/99 درصد و سایر مواد اولیه شیمیایی را انجام بر عهده دارد. این مجموعه با فراهم نمودن امکانات حمل و نقلی امکان خرید متانول را از تمام نقاط کشور برای خریداران فراهم نموده است.

کاهش 25 درصدی آمار تولید متانول در طول چند ماه اخیر ناشی از روند تامین ناکافی گاز برای تولیدکنندگان این محصول می باشد. و انتظار بر این است تا با گذشت زمان و گرم تر تر شدن دمای هوا ، روند تامین سوخت تولیدکنندگان به حالت سابق برگردد. فروش متانول به صورت عمده و خرده در کنار قیمت مناسب و کیفیت بالا از اهداف اصلی  شرکت متانول ایران می باشد. و فروش محصول با کیفیت ، با قیمت مناسب را شعار خود قرار داده است.

شرکت متانول ایران با مد نظر قرار دادن کاهش 25 درصدی آمار تولید متانول در فصل سرما ، تدابیر ویژه ای برای این موضوع لحاظ کرده بود. لذا در طول ماه های گذشته متانول را خریداری و در انبارهای خود به صورت گسترده موجود نموده است. اکنون نیز خریداران می توانند جهت خرید انواع متانول شیراز ، کاوه و زاگرس از شرکت متانول ایران اقدام فرمایند. این مجموعه همواره تلاش خود را مبنی بر تامین مواد اولیه تولید کنندگان قرار داده است.

دلایل اساسی کاهش 25 درصدی آمار تولید متانول در دی ماه سال جاری

اکنون می خواهیم  دلایل اصلی کاهش 25 درصدی آمار تولید متانول در دی ماه سال جاری را بیان کنیم. دلایل متعددی را برای کاهش 25 درصدی آمار تولید متانول می توان بیان کرد. ولی مهمترین و اصلی ترین عامل روند تامین ناکافی گاز برای کارخانجات می باشد. با قرار گرفتن در فصل زمستان و کاهش دمای هوا ، مصرف سوخت در بخش خانگی شدت یافته است.

و باعث شده است تا روند تامین سوخت برهم بخورد. مسئولین نیز با در نظر گرفتن تمامی جوانب ، تامین گاز مصارف گرمایشی را در اولیت قرار داده اند. طبق روال سالیان گذشته میزان گاز تولیدکنندگان را برای جلوگیری از قطعی گاز شبکه خانگی کاهش داده اند. به همین علت نیز تولید کنندگان در این مقطع زمانی با مشکل کمبود سوخت روبرو هستند. و تا حد امکان ظرفیت خطوط تولید خود را کاهش داده اند. و یا واحدهای تولیدی خود را به صورت موقت تعطیل نموده اند.

با تعطیلی و کاهش تولید ، شاهد کاهش 25 درصدی آمار تولید متانول می باشیم. در طی چند سال اخیر مشکل کمبود گاز برای کارخانجات به یکی از مشکلات اصلی بخش تولید در فصول سرد سال تبدیل شده است. با این وجود مسئولین مربوطه تا کنون راه حل اساسی برای حل این مشکل پیدا نکرده اند. و تمامی اقدامات مقطعی بوده و تنها بخشی از مشکل را حل می نمایند.

قدیمی بودن زیر ساخت های شبکه تامین گاز کشور در کنار ناکافی بودن تاسیسات توزیع و تامین سوخت ، موجب بروز کمبود سوخت در فصول سرد سال شده اند. و چون تامین گاز برای گرمایشی منازل در اولویت می باشد. پس مسئولین به ناچار مجبور هستند. تا گاز بخش صنعت و تولید را قطع نموده و یا کاهش دهند. و در بازه زمانی که این روند رخ می دهد. شاهد کاهش 25 درصدی آمار تولید متانول می باشیم.

 

 

کاهش 25 درصدی آمار تولید متانول

کاهش 25 درصدی آمار تولید متانول

 

 

انواع متانول 99/99 درصد  قابل ارائه توسط شرکت متانول ایران

 

 

انواع متانول 99/99 درصد

قابل ارائه توسط شرکت

متانول ایران

متانول 99/99 درصد شیراز

متانول 99/99 درصد کاوه

متانول 99/99 درصد زاگرس

 

 

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

 

اثرات منفی کاهش 25 درصدی آمار تولید متانول

در این بخش نیز می خواهیم به بررسی اثرات منفی و نامطلوب کاهش 25 درصدی آمار تولید متانول بر اقتصاد کشور بپردازیم. متانول یک محصول شیمیایی با ویژگی های شیمیایی منحصر به فرد است. که به صورت ماده اولیه در بخش های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. صنعت تولید مواد شوینده و بهداشتی یکی از بخش هایی می باشد. که متانول به صورت گسترده به عنوان ماده اولیه در آن استفاده می گردد.

میزان مصرف متانول در این صنعت بسیار بالا بوده و میزان قابل توجهی می باشد. همچنین وسعت صنعت تولید مواد شوینده و بهداشتی به اندازه ای می باشد. بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است. با توجه به این میزان از وسعت مصرف متانول در تولید مواد شوینده و بهداشتی به اهمیت تامین مداوم این محصول برای کارخانجات پی می بریم. به همین علت نیز تامین مستمر متانول 99/99 درصد مورد نیاز صنایع از اولویت های شرکت متانول ایران می باشد.

با توجه به اهمیت متانول 99/99 درصد برای تولیدکنندگان ، کاهش 25 درصدی آمار تولید متانول مشکلات بسیاری را برای آن ها پدید آورده است. یکی از این مشکلات کاهش ظرفیت تولید متانول 99/99 درصد و تعطیلی کوتاه مدت واحدهای تولیدی می باشد. این موضوع علاوه بر رکود اقتصادی باعث رشد نرخ بیکاری و توقف تولید محصولات نهایی خواهد شد.

با برهم خوردن روند عرضه و تقاضا ، و کاهش 25 درصدی آمار تولید متانول ، شاهد افزایش قیمت متانول 99/99 درصد در بازار خواهیم بود. چون میزان تقاضا برای خرید متانول 99/99 درصد در برابر عرضه این محصول افزایش چندین برابری داشته است.

افزایش قیمت این محصول و کاهش 25 درصدی آمار تولید متانول به صورت خودکار تاثیر خود را بر قیمت فرآورده های نهایی تولید شده خواهد گذاشت. و علاوه بر اینکه موجب گران تر شده محصولات تولید شده می شود. باعث کاهش تولیدات کارخانجات نیز می گردد.

 

 

فروش متانول 99/99 درصد

فروش متانول 99/99 درصد

 

 

 

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/