کاهش 30 درصدی واردات متانول

مقدمه

در این مطلب به تاثیر تولید متانول بر اقتصاد کشور و کاهش 30 درصدی واردات متانول پرداخته خواهد شد. متانول کاربردهای علمی و صنعتی فراوانی دارد. و به صورت غیرمستقیم نقش مهمی در زندگی روزمره ما ایفا می کند. پتانسیل بالای متانول باعث شده تا این ماده مورد توجه اکثر صنایع کلان کشور قرار بگیرد. و از آن در تولید محصولات مرتبط استفاده نمای ند.

یکی از مهم ترین ویژگی های این ماده استفاده از آن به عنوان انرژی پاک می باشد. که بسیاری از کارخانه ‌ها از این ترکیب به عنوان سوخت مصرفی خود استفاده می‌ کنند.  شرکت متانول ایران جزو برترین و با سابقه ترین شرکتهای فعال در حوزه فروش متانول 99/99 درصد می باشد.که با همکاری شرکت کربنات ایران ، شرکت استیک ایران و شرکت آب اکسیژنه ایران در زمینه تامین مواد اولیه شیمیایی فعالیت می نماید.

و با تهیه مستمر و مداوم متانول مورد نیاز مصرف کنندگان داخلی ، نقش موثری در کاهش 30 درصدی واردات متانول دارد. یکی از مهم ترین هدف های اصلی این شرکت تهیه  محصولی مرغوب و با کیفیت برای مشتریان می باشد. این شرکت نمایندگی های برندهای معتبر را اخذ نموده تا بتواند متانول را با کیفیتی مناسب و قیمتی مقرون به صرفه و به صورت عمده و خرده در اختیار خریداران محترم قرار دهد.

جهت دسترسی راحت و آسان تولیدکنندگان به محصول مورد نظر خود ، این شرکت شعباتی را در سطح کشور ایجاد نموده و تمامی انبارهای خود را به صورت گسترده از متانول موجود نموده است. تا علاوه بر تامین نیاز بازار از بروز هر گونه کمبود و نوسانات قیمتی جلوگیری نماید.

گستردگی صنایعی که از متانول به عنوان ماده اولیه استفاده میکنند بسیار وسیع بوده و این یک عامل بسیار مهم در افزایش میزان مصرف متانول میباشد. در ماه های پایانی سال این افزایش تقاضا برای خرید متانول روندی صعودی داشته و شرکت متانول ایران وارد عمل شده و آن ها را از هر گونه واردات بی نیاز نموده و در کاهش 30 درصدی واردات متانول نقش مهمی ایفا نموده است.

 

عوامل موثر در کاهش 30 درصدی واردات متانول

عوامل مختلفی در کاهش 30 درصدی واردات متانول موثر می باشند. یکی از این عوامل بالا بودن کیفیت محصولات تولیدی در داخل کشور می باشد. کیفیت محصولات و خدمات ، یکی از مهم ترین فاکتورها برای افزایش میزان فروش و موفقیت در کسب و کار می باشد.

با افزایش میزان کیفیت محصولات تولیدی مرتبط با متانول ، روز به روز شاهد افزایش مشتریان داخلی و خارجی خواهیم بود. در طی چند سال اخیر به دلیل تولید محصولات با کیفیت ، کاهش 30 درصدی واردات متانول و باقی ماندن در بازار رقابت و به دست آوردن رضایت مشتریان را شاهد بوده ایم.

دومین عامل موثر در کاهش 30 درصدی واردات متانول ، افزایش میزان تولید واحدهای تولید متانول در سطح کشور می باشد. با وجود ظرفیت بالای کشور در تولید متانول و هم چنین تدابیر انجام شده از طرف دولت ، کارخانجات و تولیدکنندگان توانسته اند متانول مورد نیاز بازار را تولید و عرضه نمایند.

تهیه و تامین به موقع متانول برای مصارف مختلف ، باعث عدم نیاز مصرف کنندگان به محصولات شیمیایی کشورهای خارجی شده و کاهش 30 درصدی واردات متانول را به همراه داشته است. سومین عامل موثر در کاهش 30 درصدی واردات متانول  ، افزایش میزان عرضه متانول به بازار می باشد.

افزایش ظرفیت تولید کارخانجات ، باعث تولید متانول مورد نیاز صنایع شده و مازاد آن نیز برای صادرات اختصاص یافته است.

صادرات نیز در توسعه و رشد اقتصادی کشور نقش بسزایی دارد. به طوری که می تواند سبب اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم شده و ارزآوری را برای کشور به همراه داشته باشد.

در این میان شرکت های تامین کننده هم چون شرکت متانول ایران دست به کار شده اند. تا بتوانند با تهیه مستمر و مداوم متانول و محصولات مرتبط  برای تامین نیاز داخلی و خارجی ، خود را در روند کاهش 30 درصدی واردات متانول سهیم نمایند.

 

 

کاهش 30 درصدی واردات متانول

کاهش 30 درصدی واردات متانول

 

انواع متانول 99/99 درصد  قابل ارائه توسط شرکت متانول ایران

 

 

انواع متانول 99/99 درصد

قابل ارائه توسط شرکت

متانول ایران

متانول 99/99 درصد شیراز

متانول 99/99 درصد کاوه

متانول 99/99 درصد زاگرس

 

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

 

پیامدهای مثبت اقتصادی کاهش 30 درصدی واردات متانول

در این بخش پیامدهای اقتصادی کاهش 30 درصدی واردات متانول را بیان خواهیم کرد. متانول یکی از سه محصول بسیار مهم صنایع شیمیایی در دنیا بوده و مواد بسیاری از آن مشتق می شوند. کشور ما به عنوان یکی از بزرگترین قطب های تولیدکننده متانول در منطقه شناخته می شود.

شرکت های تولیدکننده متانول در داخل کشور  با تولید انبوه و رعایت استانداردهای بین المللی توانسته اند این محصول را صادراتی کرده و کشور را در کاهش  واردات متانول یاری نمایند. با ورود ارز صرفه جویی شده به چرخه تولید شاهد رونق تولید و رشد شاخص های اقتصادی خواهیم بود.

رونق یافتن چرخه تولید نیازمند نیروهای انسانی متخصص می باشد. که با جذب این افراد میتوان میزان اشتغال زایی را نیز افزایش داد. با کاهش یافتن واردات متانول ، واحدهای تولیدی داخل مجبور به تولید متانول مورد نیاز صنایع داخلی می باشند. که برای اینکار باید خطوط تولید خود را گسترش دهند.که این روند نیازمند نیروی انسانی متخصص و امکانات پیشرفته می باشد.

با بررسی اطلاعات آماری نیز متوجه میشویم که کاهش ۳۰درصدی واردات متانول ،در رشد شاخص تولیدی و اقتصادی  تاثیرگذار بوده است.

با افزایش میزان تولید متانول  و ایجاد تنوع در تولید محصولاتی نهایی ، بالا بردن کیفیت محصولات ، رعایت استانداردهای جهانی همگی در کاهش  واردات متانول تاثیر گذار بوده و باعث رشد تولید ناخالصی شده و کشور را از رکود اقتصادی و تولیدی دور می کند.

 

 

فروش متانول 99/99 درصد

فروش متانول 99/99 درصد

 

 

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/