کاهش 40 درصدی تولید متانول در زمستان

مقدمه

در این مطلب شما را با دلایل کاهش 40 درصدی تولید متانول در زمستان آشنا خواهیم کرد. شرکت متانول ایران در زمینه خرید و فروش متانول و سایر محصولات شیمیایی فعالیت دارد. و جزو یکی از بزرگترین و قدیمی ‌ترین شرکت ‌ها ، در زمینه فروش متانول ۹۹/۹۹ درصد و سایر مواد اولیه شیمیایی با همکاری شرکت کربنات ایران می ‌باشد. مجموعه ما به ‌دلیل داشتن سابقه درخشان در زمینه خرید و فروش متانول توانسته است.

نمایندگی فروش شرکت های متانول زاگرس ، کاوه و شیراز را کسب نماید. و اقدام به فروش محصولات تولیدی آن ها نماید. شرکت متانول ایران جهت دسترسی راحت مشتریان شعباتی را در سطح کشور از جمله تهران و تبریز دایر نموده است. تا بتواند متانول ۹۹ /۹۹ درصد را از برندهای معتبری همچون زاگرس ، کاوه و شیراز ، به صورت عمده و خرده و با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت به فروش برساند.

با توجه به اهمیت کاربرد متانول در صنعت می خواهیم به بررسی عوامل کاهش 40 درصدی تولید متانول در زمستان و پیامدهای منفی آن بپردازیم. عوامل زیادی در کاهش 40 درصدی تولید متانول در زمستان می‌تواند تأثیرگذار باشد. که از این موارد می‌توان به رشد مصرف ، کاهش میزان تولید ، افزایش تقاضا ،  و کاهش عرضه اشاره نمود. با فرا رسیدن فصل زمستان و کاهش دمای هوا ، با کاهش میزان تولید و عرضه متانول مواجه خواهیم شد.

که این کاهش تولید می تواند مشکلاتی را در روند عرضه و تقاضا به دنبال داشته باشد. از دلایل اصلی که می توان برای کاهش 40 درصدی تولید متانول در زمستان نام برد. می توان به کاهش میزان عرضه و تامین مواد اولیه جهت تولید این محصول اشاره کرد. به طور کلی در فصل زمستان به دلیل افت دمای هوا ، میزان مصرف سوخت توسط کارخانجات تولید کننده افزایش می یابد.

که این مساله تامین سوخت را برای کارخانجات مشکل می نماید. عدم تامین سوخت کارخانجات باعث ایجاد مشکل در روند تولید خطوط متانول شده و میزان تولید متانول کاهش پیدا می کند. که این روند بر افزایش قیمت این محصول ، رشد تقاضا و کمبود مواد اولیه تاثیر می گذارد. و به طبع آن نیز موجب کاهش 40 درصدی تولید متانول در زمستان می گردد.

عوامل موثر در کاهش 40 درصدی تولید متانول در زمستان

در این بخش می خواهیم به بررسی عوامل موثر در کاهش 40 درصدی تولید متانول در زمستان بپردازیم. همان گونه که قبلا اشاره شد عوامل زیادی در کاهش 40 درصدی تولید متانول در زمستان تاثیر گذاری می باشند. که هر کدام به نوبه خود جای بحث و گفت و گو دارد. از مهم ترین عوامل تأثیر گذار در کاهش 40 درصدی تولید متانول در زمستان ، کاهش و کمبود سوخت و انرژی می باشد.

از شش ماهه دوم به بعد میزان مصرف سوخت به دلیل افت دمای هوا و نیاز به سوخت برای گرمایش منازل و کارخانجات افزایش می یابد. که تامین این مقدار از حجم سوخت مصرفی مقدور نمی باشد. چون تأسیسات تأمین سوخت و زیرساخت ‌های مربوطه توانایی تأمین این مقدار از حجم مصرفی را ندارند. و در اینصورت شبکه تامین انرژی کشور دچار مشکل شده و تأمین هم ‌زمان سوخت کارخانجات و سیستم‌ های گرمایشی دچار اختلال گسترده‌ ای خواهد شد.

همچنین با توجه به اینکه در کشور ما تاسیسات تأمین سوخت کشور با فرسودگی و اصطحلاک روبرو هستند. پس بنابراین نمی تواند حجم زیادی از سوخت مصرفی مصرف کنندگان را تامین نماید. همین امر نیز باعث شده تا تامین سوخت سیستم های گرمایشی در اولویت قرار بگیرد. و راهکاری بجز کاهش سوخت کارخانجات و واحدهای تولیدی در دسترس نباشد.

این مشکل در طی چند سال گذشته باعث کاهش 40 درصدی تولید متانول در زمستان شده است. و دولت برای جلوگیری از کمبود سوخت مصارف خانگی و گرمایشی اقدام به اتخاذ تدابیر ویژه ‌ای مانند کاهش میزان سوخت کارخانجات و تولید کننده ها کرده ‌است. که با عملی شدن این تدابیر در اولین مرحله شاهد کاهش 40 درصدی تولید متانول در زمستان خواهیم بود.

عوامل دیگری نیز در کمبود متانول در بازار تأثیرگذار می ‌باشند. که از جمله آنها می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش تولید محصولات مرتبط با متانول

افزایش تقاضا برای خرید متانول

عدم عرضه متانول توسط فروشندگان

کمبود محصول در بازار

افزایش قیمت

 

کاهش 40 درصدی تولید متانول در زمستان

کاهش 40 درصدی تولید متانول در زمستان

 

 

انواع متانول 99/99 درصد  قابل ارائه توسط شرکت متانول ایران

 

 

انواع متانول 99/99 درصد

قابل ارائه توسط شرکت

متانول ایران

متانول 99/99 درصد شیراز

متانول 99/99 درصد کاوه

متانول 99/99 درصد زاگرس

 

 

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

خرید متانول 99/99 درصد شیراز

 

پیامدهای ناشی از کاهش 40 درصدی تولید متانول در زمستان

متانول جزو مواد اولیه صنعتی محسوب می شود. و با توجه به اهمیت و کاربرد این محصول در صنایع ، کاهش 40 درصدی تولید متانول در زمستان می‌تواند. پیامدهای منفی در روند تولید سایر محصولات مرتبط به دنبال داشته باشد. که در نتیجه خطوط تولید کارخانجات و تولیدی ‌ها با کمبود شدید مواد اولیه روبرو می شوند. و ملزم به استفاده از مواد اولیه موجود در انبارهای خود خواهند شد.

و موجودی مواد اولیه موجود در انبار ها بعد از مدتی به اتمام خواهند رسید. و خطوط تولید تا تأمین مجدد مواد اولیه دچار تعطیلی موقت خواهد شد. تأمین و عرضه متانول نیز به ‌دلیل کاهش 40 درصدی تولید متانول در زمستان به‌ طور محسوسی در بازار دچار کاهش خواهد شد. و به ‌دلیل کاهش این محصول در بازار و افزایش تقاضا برای خرید آن ، قیمت این محصول نیز  به‌ شکل طبیعی در بازار افزایش خواهد یافت.

شرکت متانول ایران تمام تلاش خود را می کند تا با موجود کردن متانول در انبارهای خود بتواند بخشی از این کمبود را در بازار جبران نماید. تا مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بتوانند به راحتی مواد اولیه مورد نیاز خود را خریداری نمایند. و با کمبود مواد اولیه روبرو نگردند.

البته مشکل کاهش 40 درصدی تولید متانول در زمستان و افزایش قیمت این محصول به‌ صورت موقتی خواهد بود. که با عبور از فصل زمستان ، شرایط تولید کارخانجات تولید متانول به روال عادی خود برگشته و مشکل کاهش 40 درصدی تولید متانول در زمستان به ‌صورت کامل رفع خواهد شد.​

 

 

فروش متانول 99/99 درصد

فروش متانول 99/99 درصد

 

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/